Dagens färgprakt & lite av varje

Allmänt, Avkoppling, Inredning, Måsten, Saker jag gillar, Uncategorized

Städat badrummen, skurat duschen, våtdammat, dammsugit, torkat golven, torkat köksluckorna och fixat rent under vasken är lite av det vi pysslat med under förmiddagen 🙂

Till lunch blev det diverse ”rester” men världens godaste söndagslunch; avokado, kokt ägg, lite pasta, salladsrester indränkta i italiensk vinägrett, parmaskinka, kycklingspett, keso… En färgprakt!

IMG_9646 IMG_9650

Vi äter ofta olika salladsvarianter till lunch på helgen och med lite pasta till så blir det matigt och man står sig hela dagen. Nyttigt och fräscht 🙂

Jag måste öva på att ta fina bilder och lära mig använda F´s nya blixt till kameran. Den översta är tagen utan blixt alls och den nedre med den nya, stora, ”externa” blixten. Lite överexponerad, lite för ljus helt enkelt. Keson och ägget har liksom ingen struktur… Hm, får öva, öva, öva helt enkelt på att hitta rätt läge när blixt behövs och inte 🙂

Jag har också suttit och pysslat lite mer med mina inredningsalbum på Styleroom. Renoveringen i sommarhuset går fort framåt och nya bilder hittar ni här bland mina album om ni söker på ”Silverdelight” som är mitt nickname. Fullkomligt älskar att mamma och pappa satt upp farmor och farfars gamla kristallkrona över matbordet – den passade perfekt!

Vi tog en rask promenad på en kvart eller så precis när solen höll på att gå ner; så här vacker var solnedgången över Öresund idag:

DSC_0011 DSC_0013

En reaktion på ”Dagens färgprakt & lite av varje

Kommentera

