Att få fria händer & ändå vilja ha full kontroll

Allmänt, Frustration, Jobb

Min chef och jag är i många fall varandras motsatser. Det var därför han anställde mig, brukar han säga.

Han är den store visionären, jag är realisten som tar ner honom på jorden. Men det är svårt ibland att samtala om ett blivande projekt, en idé eller något annat utan att han uppfattar mig som en negativ person som slår ner på hans idéer eller försöker minska dem lite i proportion. Och det är svårt för mig att få grepp om hans visioner och hur mycket han egentligen kräver av mig – vill han egentligen allt det där eller är det bara hans visioner och han är egentligen nöjd med om jag gör det superbra, fast i min skala?!

Jag var lite smått förvirrad igår eftermiddag. Trots att vi jobbat ihop i snart 7 år så är det ibland svårt att få grepp om hans visioner. Jag måste säga att det är dock tur att människor som han finns, annars hade inga projekt startats eller idéer kommits på. Och det är tur att det finns såna som jag som tar hand om projekten och idéerna och avslutar dem.

Nästa vecka ska jag få lite feedback på ett annat miniprojekt som jag ska informera om på jobbet och då vill han kolla innan. Jag får ta ett djupt andetag innan, vara lugn och hoppas han gillar vad jag gjort. För han ville inte gå in och styra och jag fick fria händer, men ändå anar jag att det inte är gjort på sättet som ”han tänkt”…

Ja, vi får se hur det går!

Kommentera

