På jobbet igen & rastlösheten är borta

Allmänt, Jobb

Det låter kanske lite sjukt, men vad glad jag blev av att få gå till jobbet i morse! Wihoo, inte vara hemma och bara se lägenhetens väggar längre.

Jag tog dock lite sovmorgon och checkade inte in på kontoret förrän vid 09.10. Och då var mina kollegor på väg att ta fika (som vi aldrig annars gör, men en nygammal kollega hade återvänt) och då följde jag med. Så starten blev slooow.

Och lunchen blev sen ganska lång.

Och sen så fick jag och min närmsta kollega ett sånt extremt sötsug vid halv tretiden så vi fick gå ner till fiket och köpa en chokladbit.

Och sen kom chefen in i vårt lilla rum vid kvart över tre och sa ”är det aldrig någon som lyder chefen och faktiskt gå hem klockan tre som jag sagt en fredag?” (det har han faktiskt, men ingen gör det för vi har så mycket att göra).

Och vi tittade på varandra och alla kände att idag, så var det en sådan fredag då man gick hem tidigt för man hade ändå inte fått så mycket gjort.

Så till alla er som överväger kontorsarbete som er framtida karriär och bara tror att det är trist och tradigt- det finns vissa såna här dagar också 🙂

Min förkylning (som fortfarande pågår, jag skulle egentligen inte jobbat idag (men hur mycket jobb var det egentligen)) har nu bäddat ner mig framför okänd film i soffan. Jag datanördar mig, F datanördar sig. Och ibland pussas vi och säger att ”det här är ju mysigt!”, haha 😉

Hoppas ni har en trevlig fredagskväll! 🙂

7 reaktioner på ”På jobbet igen & rastlösheten är borta

    1. Ja, det var skönt med en slow start efter att ha varit sjuk. Men nu är det ny vecka och nya tag! En full arbetsvecka, ska man klara det alltså? 😉 hihi.

  1. Haha, lät som en toppenfredag! Sådana där kravlösa kvällar/dagar i soffan eller på hemmakontoret när man sitter bredvid varandra och surfar runt på vad man vill… Är underbart! Det är så mysigt att sitta mindre än en halvmeter isär och ibland ge varandra en kyss eller klapp – för att sedan fortsätta surfa (eller spela) vidare.

    Önskar dig en mysig helg! Kram

    1. Ja, det är lite mysigt faktiskt, fast man känner sig lite osocial. Men du har helt rätt i det med en kyss eller en klapp över ryggen och ett leende tillbaka – det är vardagskärlek det 🙂
      Hoppas du haft en jättemysig helg! Kram

Kommentera

