Min kropp är inte gjord för yoga & alla hjärtans dag som inte blev så hjärtlig

Bebisen, Frustration, Jobb, Manligt vs. kvinnligt, Personligt, Träning & hälsa

Alla hjärtans dag igår. Ingenting som vi bryr oss om att fira, då jag tycker det är viktigare att fler dagar på året går i kärlekens tecken än en speciell dag. Men igår blev den alltför tråkig.

Jag hade haft en stressig dag på jobbet. Stressade hem i rusningstrafiken, fick köra en omväg pga olycka och kom preciiis i tid till yogan (andaaaas!).

Och yogapasset var så himla tungt, både fysiskt och psykiskt. Min kropp ville inte lyda mig. Jag tappade balansen i poserna. När man skulle vika benet åt ett håll så kom jag bara drygt 30% av vad alla andra kom. När jag trodde jag stod i en perfekt ”krigare” kom läraren och sa att jag inte fick putta ut min rumpa. Så hon tryckte in den. Då böjde sig det bakre benet. Ut med rumpan igen för att testa och då blev bakre benet sträckt. Under tiden skakade mina ben och knän så jag trodde jag skulle dö.

Och andas! Jag fick ju inte glömma att andas. Det kom jag på de sista fem minutrarna. Man skulle ju andas i fin takt. In genom näsan, ut genom munnen. Jag hade fullt sjå med övningarna.

Så när jag kom hem från detta pass så var jag gråtfärdig; kände mig så dålig och kass och insåg att jag varken kunde stå i hunden ordentligt (lektion ett!) eller komma ihåg att andas. Och så var jag hungrig.

Och F hade lovat att ha maten på bordet när jag kom hem. Men han var också himlans trött, så han hade inte orkat göra maten vi planerat utan hade hittat lite saker i frysen. Och jag har lite fobi för mat som kommer direkt från frysen och ska tinas upp snabbt. Frysmat är okej om den tinas upp låångsamt. Så jag var lite lätt sur och vi satt under tystnad och slevade i oss mat från frysen. Jag orkade inte prata. Var bara sur för att jag inte lyckats på yogan. Och för att jag fick frysmat.

Och ja, kvällen blev inte så munter, den där Alla hjärtans dag-dagen.

Så vi har myskväll idag istället, för idag är en kärlekens dag i vårt hushålle i alla fall ❤

Älskar min F och har full förståelse för att han inte heller alltid orkar fixa mat. Men ibland med gravidhormoner och trötthet och frustration och hunger i kroppen, ja, då blir vissa dagar fel helt enkelt. Det är tur att man har bloggen så man kan skriva av sig lite 🙂 Och när det gäller yogan, ja, där får jag nog se det som ett litet hopplöst projekt där jag går för att få en stund för mig själv och bebisen och för att träffa andra fina människor. Men jag kanske inte ska ha för höga mål med min vighet.

3 reaktioner på ”Min kropp är inte gjord för yoga & alla hjärtans dag som inte blev så hjärtlig

  1. Alla Hjärtans Dag är nog minsann inte bli så galet romantiskt, rosa och fluffigt i alla hem och få vågar skriva det haha! Skönt att man kan ta igen det under hela resten av året sen 😀

    Tack och detsamma!!

    Kram

  2. Har du yogat tidigare? Annars är min tröst att rörligheten kan ta lång tid på sig att komma, men om du fortsätter regelbundet så kommer du att märka skillnad i din egen kropp. Och det är allt som räknas; att du känner dig rofylld, att yogan är skön för dig och att du känner att det ger dig något.

    1. Jag har inte yogat tidigare men gick lite på body balance för en sisådär tio år sen. Det är väl bara att ge det lite tid, men det är bara 7 ggr kvar av kursen. Jag ska försöka tänja ut lite mellan passen och öva smidigheten. I helgen kände jag att jag fick koll på ”hunden” iaf 😉 det är sant som du säger, är det skönt för mig o ger ngt så är det bra! 🙂

Kommentera

