Pasta a´la Vapiano & fredagsmys

Avkoppling, Mat, Saker jag gillar

Nu har jag ju glömt att lägga ut veckans matsedel från denna veckan – får inte glömma det nästa vecka!

På fredagar har vi i alla fall börjat med ”pasta-fredagar”. Vi har alltså gått från att köpa färdigmat (thai, sushi, delikatessen på Maxi) till att laga riktig mat på fredagar. Pasta a´la Vapiano-style (ni som ätit Vapianos goda pasta vet vad jag pratar om). Vi är Vapiano-fans, älskar deras pastarätter som tillagas mitt framför en när man beställt.

Idag blev det underbart gott!

Vi strimlade kyckling och stekte. Ställde undan den pannan och lade massa smör, olivolja, vitlök och färsk chili i en annan panna och fräste på.

Doftade ljuvligt!

Sen i med körsbärstomater. I med kycklingen.

En skvätt matlagningsgrädde på detta och hackad, färsk basilika.

Servera med färsk pasta (vi hade med tomatsmak). Toppa med färsk parmesan (men det hade vi tyvärr inte idag).

Det blev sååå himlans gott!

IMG_9781 IMG_9782 IMG_9784 IMG_9786

 

2 reaktioner på ”Pasta a´la Vapiano & fredagsmys

  1. Mmm, det såg ju himla gott ut det där! Och jag vet precis vad du menar, Vapiano är så bra! Deras pasta fungi är min favvo, med massa champinjoner och vitlök med gräddsås, farligt god! Hoppas ta mig upp till Stockholm (till syster) i sommar och då blir det lite häng på Vapiano skulle jag tro 🙂

    Och du har också en väldigt fin liten kula! Jag hade nog missat det helt, att du ska ha också! När är det dags? Ser från storleken ut som att vi ligger relativt lika i tid!

    1. Jag har inte testat pasta fungi, men det låter supergott så den får det bli nästa gång! 🙂 Jag tror Vapiano är ganska barn och barnvagnsvänligt också! Hört många som ”hängt” där under sin mammaledighet.
      Det är dags i mitten av juni, så jag är i v. 25 nu – tiden springer iväg! 🙂

Kommentera

