Ullared & några tusenlappar fattigare

Allmänt, Bebisen, Mode

Jag kan börja med att säga att jag är en av dem som säger att ”ska vi åka till Ullared?” och inte säger ”ska vi åka till Gekås?”. Jag vet att Ullared är orten och att köpcentret/kaoset är Gekås, men men. Vissa stör sig på det, vet jag. Men alla vet ändå vad man menar. Nog om det.

Vi har i alla fall idag varit i Ullared. Och storshoppat. Jag trodde aldrig i mitt liv att jag skulle shoppa så mycket på det stället. Men det gjorde vi.

Mycket var ju till bebisen såklart. Och så lite annat, som makeup-remover, nagellacksremover, raklödder och lite mammakläder (linnen, tights) och en icke-gravid-tröja. Och så köpte vi en manick som gör det lättare att tvätta fönster. Och så lite bilschampo, till halva priset. Så några ”fynd” blev det nog.

När vi kom hem och packade upp allt berättade vi för bebisen att om du visste vad mycket din mamma och pappa nu har köpt till dig! Den hörde säkert, men jag vet inte om den förstod 😉

Här är den överfulla vagnen – oh, my, god. Vi skämdes nästan lite att vi köpt så mycket saker. Det hör liksom inte till vanligheterna.

DSC_0072

Här är några bodysar (heter det så i pluralform?) och pyjamasar. Neutrala färger eftersom vi inte vet vem som bor där inne ❤ DSC_0073

Sockorna är ju såå söta! Dreggelhaklappar och napphållare blev det också. Neccessären med barnolja och lite sånt samt napparna har vi fått i olika babyboxar sen tidigare.  DSC_0074

Vår Brio Smile-vagn får också vara lite förvaring 🙂 Här är några filtar vi köpte. Två svalare och en varmare samt en gallerfilt.  DSC_0075

Babygym (mycket färg i det, men jag har för mig att små barn vill ha färg? Vi som annars är så svart-vita av oss :)), skötbädd till bra pris samt en amningskudde för bara en hundring!

DSC_0076

Blöjhink med refillpåsar behöver man tydligen också… 🙂 Så en sån blev det… DSC_0077

Babyskyddet köpte vi på vip-kväll på barnens hus till halva priset för några veckor sedan. Gosedjuret har vi fått och han passar fint där 🙂 DSC_0078-1

På Baby & barn-mässan igår så köpte vi en Stokke bärsele till bra pris. Hoppas vi får användning för den.

DSC_0079-1

2 reaktioner på ”Ullared & några tusenlappar fattigare

    1. Nu känns det ännu mer verkligt på nåt sätt, när man köpte massa små kläder och filtar och allt möjligt gosigt 🙂 Ullared kan göra en ganska matt (storleken, folket etc.) men vi hade en bra dag där igår och några slantar tjänade vi nog på att handla sakerna där!

Kommentera

