Vart har min hjärna tagit vägen & tiden går fort!

Allmänt, Jobb, Saker jag gillar

Jag undrar när jag får tillbaka min hjärna? För den är halvt borta för tillfället. På jobbet undrar jag vad de tänker. Jag glömmer saker, får mejla om och fråga. Ringa upp och verka förvirrad. Tappar tråden i möten. Säger jaja, det fixar jag, men så glömmer jag det ändå. Är allmänt virrig helt enkelt. Snurrig kollega är vad jag är!

Jag försöker ända styra upp så gott det går, som jag brukar. Och oftast går det ganska bra. Jag har nu också insett att jag bara ska jobba i cirka 2,5 månad till! Tiden kommer gå fortare än man tror. Innan dess ska jag också ha en veckas semester vid påsk, vara ledig vid kristi himmelfärd och 1 maj. Jobbdagarna blir allt färre. Därför har jag redan nu börjat jobba på handover-dokument och liknande till kollegor som får täcka upp när jag är borta. För jag är osäker på om vi får någon vikarie när jag går på mammaledighet. Det är så synd, för de stackars kollegorna som är kvar drabbas ju, för vissa saker kan man ju inte bara ta bort. Jag har varit igenom tre kollegors mammaledigheter så jag vet hur den där extra bördan är. Imån ska jag pusha på chefen lite till.

Och när det är kö på väg till jobbet på morgonen för att de håller på att bärga en lastbil efter nattens olycka, så är det skönt att se att det är ljust ute. Soligt, fina färger och vårkänslor!

DSC_0102

Kommentera

