Min last & lite om sömn

Allmänt, Avkoppling, Jobb, Träning & hälsa

Här har jag suttit och jobbat idag. Hemma i köket. Har jobbat på en instruktionsguide hela dagen och har varit väldigt fokuserad och duktig.

 DSC_0105

Här ser ni även min last för dagen (eller typ nästan dagliga last) – en kanelbulle (denna också med vaniljsmak).
Hur gott är inte det på en skala? DSC_0104

Vad har ni för ”last”? Min är definitivt kanelbullar. Och muffins. Och annat hembakat i samma stil. Yummie! Jag ser alltid till att det finns något i frysen där hemma.

Nu är jag färdigyogad för kvällen och har svidat om till myskläder i soffan. Det är så skönt att lägga sig tidigt, så jag ska verkligen försöka komma i säng i bra tid ikväll. Det har man igen imorgon bitti när klockan ringer. Jag har genom åren insett att jag är en människa som behöver väldigt mycket sömn. Får jag inte åtta timmar så är jag som en zombie. Sover jag för länge å andra sidan så har jag väldigt lätt att få huvudvärk som håller i sig hela dagen. Så sisådär nio timmar är lagom har jag kommit fram till. På helgen hade jag kunnat sova hur länge som helst om jag inte haft F som väckt mig. Nu väcker han mig lite tidigare (på min beordran) för att jag ska kunna snooza lite och sen vakna långsamt utan huvudvärk.

En reaktion på ”Min last & lite om sömn

  1. Min last är nog ändå godis. Jag har väldigt svårt att låta bli och låta bli att köpa dessvärre. Och vad som är ännu värre är att jag inte är så måttlig heller, eh. Men jag jobbar på det.

Kommentera

