Grovstädning & lite IKEA på det

Allmänt, Mode, Vardagsbestyr

Det känns som om den här lördagen kommer gå i ett.
Så därför njuter jag extra nu av att sitta en stund vid datorn med en kopp kaffe!

Hela förmiddagen har vi grovstädat. Det innebär för oss att slänga alla papper, plast, kartong etc. i soprummet, rensa saker här hemma och göra två högar av det (till källarförrådet eller till soptippen) samt plocka iordning bland mina skokartonger (Behöver man så här många skor, undrade F?) och täcken och kuddar för att göra plats åt bebisens kläder i en garderob. Puh!

I eftermiddag blir det således nya inköp på det blågula varuhuset. Säng och skötbord ska det bli samt lite garderobsinredning som lådor och sånt så bebisens pyttesmå kläder kan läggas där i. Ska bli mysigt!

Den här städningen vi gör idag är bara en försmak av vad vi ska städa imorgon… Imorgon blir det ”den stora vårstädningen” och att rengöra lägenheten till ”top notch-condition”. För på måndag händer en rolig sak så då måste det vara finare än finast… 🙂

För att koppla av ikväll så ska jag och två kompisar gå och se ”Små citroner gula” på bio och sen gå ut och äta lite efter det. Någon som har sett den? Jag tänkte att det var en bra film att gå och se bara tjejer 😉

Bild från www.sf.se

Bild från http://www.sf.se

Dagens klädsel, än så länge, är hoodie och pyjamasbyxor. Säger därför ”hej” från mig och magen med denna bilden från igår då jag kände för att vara lite vårklädd i solskenet 🙂

Linne från Gina Tricot, trikåkavaj från Mango, mamajeans från H&M. På fötterna hade jag sen beige stövletter med gulddragkedja från Tiamo.

IMG_9790 IMG_9791

 

Ha en finfin lördag!

3 reaktioner på ”Grovstädning & lite IKEA på det

Kommentera

