En tur till Lund & kanske nya glasögon

Allmänt, Personligt, Saker jag gillar, Utseende

Efter jobbet så åkte jag en snabb sväng ner på stan i Lund. Till staden som jag flyttade ifrån för två och ett halvt år sen men som jag jobbar kvar i. Jag insåg när jag skyndade från bilen, förbi domkyrkan, fram på kullerstensgatorna och slutligen till optikern att jag känner inte någonting för Lund längre.

DSC_0103

Missförstå mig inte nu, ni som bor i Lund. Det är en jättefin stad! Men Lund fastnade aldrig i mitt hjärta, trots att jag bodde sex år där. Jag känner inte det där ”åh, vad fint här är! Vad jag saknar den här staden! Och där är det mysiga fiket!” Osv. Lund är för mig idag en stad där jag har kvar optiker och tandläkare. Och där jag hade ett liv en gång i tiden men som jag nu vuxit ifrån lite. Det var då och nu är nu. Lund var liksom en stad som jag var temporärt i.

Det jag kan sakna i Lund dock är min gamla lägenhet. Den var så himla fin! Fina plankgolv, renoverat femtiotalskök och ljus och fräsch. Den saknar jag faktiskt.

245

På tal om glasögon så har jag tagit hem fem stycken på prov. Imorgon ska jag prova mer ordentligt för idag är jag jättetrött i ögonen. Och jag behöver sätta i ett par linser för att prova de nya på bästa sätt. Dock har jag hört att synen kan förändras när man är gravid och när man ammar…! Men jag vill inte heller vänta ett år till på att byta glasögon… hm, svårt dilemma! Jag får prova först och se om några faller mig i smaken!

4 reaktioner på ”En tur till Lund & kanske nya glasögon

  1. Härligt med nya glajjor, det skulle jag också behöva verkligen.

    Det låter lite som jag känner för Linköping. Jag älskade det när jag var där och hade jättekul, men nu skulle jag inte vilja flytta tillbaka. Det är mer som ett gott minne som inte är samma sak längre.

  2. Tänkte på glasögonen, även om synen kan förändras nu när du är gravid och när du ammar, så är det väl ”bara” att byta glasen i bågarna om du hittar några du verkligen trivs i?! Jag vet ju iofs inte vad du har för problem med ögonen (får för mig att du skrivit tidigare att det var ett ”dyrt” problem?) men tänker att det kanske kan vara en lösning? Jag har gjort så nån gång, när jag inte hittat nya bågar utan enbart bytt glas de jag redan haft.

    1. Ja, det är en lösning! Dock så kostar mina glas 5000 kr ca… :-S så det är lite dyrt. Men skulle det ändra sig så är det absolut ett alternativ! 🙂

Kommentera

