Hos sjukgymnasten & snälla Våren, kom fram!

Allmänt, Träning & hälsa

På morgonen idag var jag på återbesök hos min sjukgymnast, då jag haft ont i ryggen och foglossning. Fogarna känns nu mycket bättre. Jag tror det är för att jag blivit mer kroppsmedveten – jag vet vad jag inte ska göra för saker för då får jag ont. Som att gå för långa promenader t.ex. Eller att resa mig häftigt ur soffan (nu känner jag mig som en valross, då det senare är definitivt inget bekymmer längre!). Jag tror också att min kropp vant sig vid att vara gravid och jag har vant mig vid att vissa saker gör lite ont när man är gravid 🙂

I vilket fall så köpte jag loss tens-maskinen som jag hyrt av sjukgymnasten. Helt enkelt av den anledningen att jag tycker den är jätteskön för ryggen! En halvtimma med lite små sköna elstötar och ryggvärken känns mycket mindre. Om jag hade lämnat tillbaka den idag så hade jag saknat den för mycket, så jag köpte loss den istället. Ska verkligen försöka använda den under förlossningen också, hört många som tyckt det varit bra och att det hjälpt – i alla fall till en början.

IMG_7951

Kände för att lägga till en bild och hittade den här från segelsemester i somras. Någonstans på en ö på västkusten. Vilken frihet. Varmt väder. Glädje. Snälla våren, kom fram!!

Ikväll är det dags för nästsista yogalektionen och jag ser faktiskt fram emot kvällens lektion. Känns bra att få tränat lite. Jag ska försöka att inte sätta upp några alldeles för höga förväntningar utan bara gå dit och göra mitt bästa. Då kommer det nog gå galant 🙂 Har till och med spanat på några yogavideos för att försöka förbättre mina poser, får se om läraren märker något resultat? Hihi.

2 reaktioner på ”Hos sjukgymnasten & snälla Våren, kom fram!

Kommentera

