Lite plump & bättre sent än aldrig

Allmänt, Bebisen, Träning & hälsa

När det gäller hur jag har ändrats som person under graviditeten, så förutom att jag har minne som en guldfisk så har jag även blivit lite, vad ska man säga – plump. Jag råkar säga saker som andra lätt kan misstolka till något negativt. Som bara trillar ur mig. Jag som oftast är väldigt försiktig och inte alls är en sån person annars. Lite läskigt nästan.

Och jag kommer såklart inte på det i själva ögonblicket då jag säger det, utan typ två minuter senare. Då det är för sent att gå tillbaka och säga, du förresten, det jag sa, du tolkade väl inte det så här?! För hade personen inte tolkat det alls negativt, så hade den ju i alla fall nu fått reda på att man kunde tolkat det negativt. Och hade personen tolkat det negativt, så hade det blivit en konstig jag-ska-nu-förklara-mig situation.

Som idag när jag tackade nej till skjuts hem från yogan av en trevlig tjej som jag precis lärt känna lite granna, och sa att jag kände mig så lat så jag ville hellre gå. Och så tar hon bilen. Jag misstänker att hon kan tolka det som att jag tycker att hon är lat för att hon tog bilen istället för att promenera i femton minuter. Jag tycker ju definitivt inte att hon var lat, speciellt inte när jag brukar ta bilen 75% av gångerna.

Men det är inte mycket att göra åt. Jag kan inte direkt leta upp henne och säga att jag inte menade det så. Nej, får bara glömma och gå vidare.

För övrigt så var detta det bästa yogapasset någonsin. Efter lektion 9 av 11 känner jag att jag förstått övningarna, hittat min kropp och börjat andas. Bättre sent än aldrig liksom, eller hur?! 😉

4 reaktioner på ”Lite plump & bättre sent än aldrig

  1. Äsch jag hade inte blivit ett dugg förolämpad, oftast tycker vi nog själva att vi varit överdrivet otrevliga.

    Kul att du gillar yogan, jag tänker efter varje (sporadiskt) pass att det här var ju bra men lyckas aldrig hålla i det. Tror det skulle varit fantastiskt inför förlossningen.

    1. Det låter bra! Det är nog som du säger att man tycker själv att man varit mer otrevlig än vad man egentligen var.
      För varje gång jag går på yoga så känner jag att jag kan slappna av mer och styra min andning, så jag hoppas det kan vara till hjälp under förlossningen.

  2. Haha! Oh yes – det är hormoner! Jag själv har blivit en rak, okänslig bitch! Eller nää, inte alls så illa, men min toleransnivå för nonsens (på jobbet) har minskat till obefintlig och jag säger nu precis vad jag tycker. Inget elakt såklart. Men om ett möte inte ger någonting så säger jag faktiskt det. Sådär som jag alltid önskat att jag kunde göra men liksom inte vågat riktigt.
    Tror det beror på en kombo av att lättare bli frustrerad (hormoner och dålig sömn) samt att jag insett att jobbet inte är absolut viktigast längre.

    Men det där med att vara plump som du beskriver. Tror du inte bara att du funderar lite mer på vad som blev sagt? Låter lite som en överanalys (i efterhand). Är helt säker på att motstående person inte lägger en enda tanka till på det hela!
    Och jag gjorde samma sak för ett tag sedan men gick tillbaka till ämnet och försökte förklara och det blev värre och värre så tillslut fick jag skratta bort allt… Pinsamt!

    1. Dessa hormoroner…! Jag har också blivit rakare på jobbet. På gott och ont såklart. Men mest på gott. Det är lite svårt tycker jag att gå från att ha satsat väldigt mycket på jobbet till att ha attityden ”couldn’t care less”. Jag vill ju avsluta på bästa sätt såklart innan jag går hem, men vissa dagar orkar man inte bry sig.
      Jo, det är nog så att jag överanalyserar lite. För mycket. För ofta. Haha 🙂 och man tror själv att det uppfattas annorlunda än vad det egentligen gjorde. Att gå tillbaka och försöka förklara funkar inte för mig, hade blivit som för dig, värre och pinsamt. Det är jag sämst på, målar in mig i ett hörn 😉

Kommentera

