Tröttheten & en aprikos Hunky Dory-tröja

Mode, Saker jag gillar

Trots tappra försök i morse om att piffa till mig lite inför dagens viktiga möte (plattade håret, fin klänning, röda läppar…) så kände jag mig endast snurrig, glåmig och förbaskat trött. Vissa dagar alltså…

Det kan ha att göra med att jag och F oftast pratar en stund runt fyrasnåret på natten nu. För båda har lite sömnproblem för tillfället. Det kan förklara tröttheten. Snurrigheten och glåmigheten antar jag att man får på köpet?

För att pigga upp mig så åkte jag och köpte en dyr Hunky Dory-tröja. Jag kommer inte använda den som gravid, med risk för att töja ut den, men i sommar till ett par slitna jeans och med en bebis på armen kommer den bli en favorit. ”Det var en Josefine-tröja”, sa F när jag visade den och då vet jag att den kommer bli en favorit 🙂

Varför köpte jag den nu om jag inte kan använda den nu, tänker ni då kanske. Jo, dels för att jag är rädd att den är slut i juni. Och dels för att jag av någon outgrundlig anledning fått en rabattkupong på hela 500 (!) kronor på Spirit. Så jag var tvungen att handla upp dem snabbt, för jag tänkte det hade blivit något fel. För såå mycket har jag definitivt inte handlat där. Men det visade sig vara korrekt och tröjan blev inte så fasligt dyr ändå. Expediten föreslog att den kunde bli en förlossningspresent till mig själv. Vilken bra idé! Förlossningspresent-konceptet har jag helt missat, men låter ju väldigt bra. Fast den största presenten kommer ju såklart bli min bebis ❤

Visar baksidan så de fina stjärnorna på armbågarna syns!

Visar baksidan så de fina stjärnorna på armbågarna syns!

 

2 reaktioner på ”Tröttheten & en aprikos Hunky Dory-tröja

  1. Me too! Köpte en finfin blus i förra veckan som kommer bli så fin i sommar när magen är platt (någorlunda) igen.

    Börjar bli så sugen på att få vara ”klar” nu och få möta den där minipersonen därinne.

    Förresten så är ”bäckentilt” en fantastisk lösning mot ont i ländryggen. Vår super-BM säger att det oftast beror på att barnet ligger med bakhuvudet mot mammans ländrygg. Bakhuvudet är hårt så det trycker mycket. Så på alla fyra och gör ”svanka/skjut rygg” lite varje kväll så vänder sig barnet med pannan mot din rygg. Så släpper det i de flesta fall. Dessutom är det smidigare att föda om barnet ligger så när det sätter igång… ( enligt henne)

    1. I början var det så kul att köpa lite mammakläder, nu känner jag bara ”nej!”, jag vill ha vanliga kläder och känna att jeans sitter skönt!
      Stort tack för tipset! Vi gör lite av just den övningen på yogan, men ska verkligen försöka göra det mera här hemma!

Kommentera

