Bebisumgänge & lite gravidträning

Allmänt, Avkoppling, Hästar & ridning, Personligt, Saker jag gillar, Träning & hälsa

Hela förmiddagen och halva eftermiddagen tillbringade jag i solskenet med bästa vännen och hennes lilla söta dotter på 2,5 månad. Vi pratade massa (bebissnack såklart, karriär, resor, vänskap, svärmödrar…), gjorde god sallad till lunch, gick promenad och glassade ute på altanen och drack kaffe och hörde gårdens hästar gnägga och mumsa lite från hagen snett över gräsmattan. Idylliskt och mysigt!

DSC_0129

Hej, hej! Säger shettisen Simba.

DSC_0126

Lite snö och is som fortfarande ligger kvar i vattenbrynet, men så vårigt ändå!

DSC_0124

Bild från igår. Men samma outfit idag – jag kör på gubbkeps nu, känns vårigt!

Jag hann sen få i mig lite mellanmål innan jag mötte upp min syster för lite träning. Två gravida flåsandes på crosstrainern som uppvärmning, sen två flodhästar som gick runt några stationer i gymmet. För att sen flytta över till stretchhörnan och göra lite uttänjande övningar med halvfokus. Skämt å sido. Riktigt så illa var det kanske inte, men vi kände oss inte som de smidigaste i gänget där. Men samtidigt så var säkert många imponerade över att vi var där. Och vi tränade. Vi satt inte bara hemma i soffan och åt kakor (även om vi pratade om hur mycket vi längtade efter kakor. Och mat). Så det var ett bra pass!

Efter dagens utflykter (blev även en tripp till IKEA med pappa på kvällskvisten) så är jag nu däckad i soffan. Lyfter mig inte härifrån förrän det är läggdags!

2 reaktioner på ”Bebisumgänge & lite gravidträning

Kommentera

