Påskmys & sommarstugan

Allmänt, Avkoppling, Personligt, Söndagsutflykt

Det blev visst en ofrivillig bloggpaus på några dagar, men så skönt! För det betyder att jag gjort annat än att hänga vid datorn.

Under långfredagen så åkte vi ut till sommarstugan. Grabbarna (pappa och två blivande svärsöner) lade golv i två rum på ovanvåningen. Vi tjejer (mamma, syrran och jag) försökte hitta ut vilken som var den bästa mattan på nedervåningen samt ansvarade för markservicen. På kvällen blev det gemensam påskmiddag och lite födelsedagspresent-utdelning (långt ord det där) till min mamma och syster som snart fyller år.

Idag var vi på dop. Fint var det! Men vi blev inte övertygade om ändra oss i tanken om att döpa vårt barn. Jag tycker att det är en fin tradition, men eftersom jag inte är med i svenska kyrkan så känns det lite konstigt. Kanske får bli en namngivningsceremoni för oss istället? Vi spenderade natten på lyxigt hotell i Göteborg, där vi blev lite belönade för att F flugit massa med kullaflyg och fått en gratis hotellnatt. Vi frågade oss själva varför vi inte sover på hotell oftare (kan bero på att det alltsomoftast inte är helt gratis… ;)).

Jag bjuder på några renoveringsbilder från sommarstugan!

DSC_0131

Mitt och F’s blivande rum. Beställde tapeter häromdagen som kommer bli såå fina! DSC_0138

Pappas utsikt när han sågade golvbrädor 🙂DSC_0147

Diggar den här gamla industrilampan som pappa köpt till nedervåningen – cool mot det lantliga! DSC_0148

Solen strålade och det var inte mycket is kvar på stranden. DSC_0166

En gammal, sliten byrå som jag tänkte kan bli som ny. Pappa ska slipa till lådorna så de inte kärvar. Sen ska den målas. Och bytas knoppar på. Sen blir det jättefin förvaring till handdukar och lakan =)

En reaktion på ”Påskmys & sommarstugan

  1. Så mysigt det såg ut. Älskar första bilden med det underbara fönstret och den urtjusiga tapeten.

    Det är spännande det där med dop, och även kyrkligt bröllop. Många gör det bara för traditionen, men jag kan nog ändå tycka att man ska tänka till vad som sägs och vad det betyder för många människor. Om inte annat i respekt för dem. Betyder det som sägs om barnet på ett dop i kyrkan ingenting för föräldrarna tycker jag nog man ska tänka om. Precis som ni verkar fundera.

    Hoppas du får en bra postpåsk vecka nu!

Kommentera

