Glasögonjakten & del II

Allmänt, Utseende

Jag hade nu bestämt mig för att satsa på ett par ”budgetglasögon”, dvs. från en billigare kedja. Dels för att synen kan förändras under graviditet och amning och det vore onödigt att lägga för mkt pengar på något som kanske behöver uppgraderas inom kort. Och så kunde jag få bra pris på solglasögon med styrka också, som jag är i stort behov av.

Jag och F var där i helgen, han var smakråd. Jag hittade två par jättefina, som jag skrev upp namnet på på ett papper. Idag återvände jag och gjorde en synundersökning. För att sen bara säga till expediten att jag redan har sett ut bågar och att jag köper båda två och att ett par ska vara solglasögon.

Bara det att då finns inte de kvar att beställa som jag äntligen bestämt mig för! De hänger fortfarande ute i butiken dock, jag hittar dem, men om man vill köpa dem så finns de bara i annan färg. Efter mycket om och men säger expediten att jag kan få köpa provglasögonen som då varit de som hängt med i butik i ca fyra månader. Nja, tvekar jag, då de kändes som provglasögon – lite rangliga och inte riktigt ok. Så jag avböjde. Och gick runt i tjugo minuter och provade. Och provade. Och fick ge upp.

Jag hittade några fina, men mina ögonfransar går emot i så många. Och så behövde jag mer smakråd än den unga expedittjejen som sa att jag såg bra ut i alla (jag behöver en ärlig expedit som verkligen kan se vad man passar i och inte!). Så det blev inget köp idag. Inte solglasögon heller då man fick rabatten om man köpte två. Men de fanns flera i lager, lovade hon. Så de ska inte ta slut i alla fall…

Jakten på nya glasögon fortsätter…

Kommentera

