Som en valross ibland & som en hot mama-to-be ibland

Allmänt, Avkoppling, Bebisen

Ja, så går dagarna ungefär. Ibland känner jag mig som en valross. Eller hippopotamus (roligare att säga det på engelska, särskilt om man stammar lite på ”po” så att det blir typ ”hippopopopotamus”). Och man har alla möjliga krämpor. Eller så är det som igår och idag. Att man typ flyger på vingar och känner sig sådär vackert gravid. Och man tänker inte på att magen är där utan försöker ta på sig skor och ta sig upp ur sängen som om den inte fanns. Så ibland blir man ju påmind och känner sig ändå lite som en flodhäst, men ändå en fin flodhäst 😉

Det är viktigt att vila nu, står det i alla gravidappar. Så jag kör stenhårt på att lyda det. Så nu är det jag och min kaffekopp och en bloggstund som gäller (snart kanske koppen kan stå på magen? :)).

Önskar er en härlig söndag i det helt underbara vårvädret!

DSC_0209 DSC_0207

5 reaktioner på ”Som en valross ibland & som en hot mama-to-be ibland

  1. Det där känner jag verkligen igen.. är totalt osmidig emellanåt, men älskar ändå min fina mage 🙂 Och nu är det verkligen inte länge kvar för någon av oss! Vila har jag svårt för.. fast jag vet att jag borde 🙂 Ha en fin dag!

Kommentera

