En stalldag & lite träning på det

Uncategorized

F var borta hela dagen idag. Vad ska jag hitta på då tänkte jag? Igår blev det trevligt valborgsfirande med vänner och imorse en lång sovmorgon. Jag hade sett att det var Ridskolemästerskap i stallet, så vid lunchtid åkte jag dit och tittade. Gud, vad jag längtade efter att själv sitta där på hästryggen! Om några månader så…

Även om längtan var stor så var det mysigt och kul att sitta och titta på läktaren också och se alla ekipage. Det var enbart för de som red i specialgrupp, och det var i en sån jag också red i tidigare så hade jag ridit kvar så hade jag också varit med 🙂 Nu får jag satsa på nästa år istället.

Det var väldigt skönt att känna lite hästdoft igen också! Något som kanske bara ni hästmänniskor förstår… 😉

DSC_0236

När jag kom hem var jag oerhört rastlös – ni vet så där så att det riktigt kryper i en. Jag ville inte göra någonting. Allt var tråkigt. Allt var jobbigt. Noll energi. Ingen kraft. Ingen ork. Men så kom F hem och ville ut och springa och på något sätt fick han mig att ta på mig träningskläder och köra ett styrkepass här hemma, medan han tog en runda i skogen.

Jag har satt ihop ett eget hemma-tränings-gravid-program till mig. Det är 12 övningar, som jag gör 2 varv. 45 Sekunder aktiv övning, 15 sek vila att byta till nästa. Dvs. totalt 24 minuters träning. Och så lite yogastretchövningar efter det. Bebisen tyckte nog också det var kul tror jag, den klagade inte i alla fall 😉DSC_0239

En reaktion på ”En stalldag & lite träning på det

Kommentera

