Solig lördag & att jag inte gjort detta tidigare!

Allmänt, Saker jag gillar, Utseende

Städdag i föreningen och solen skiner som aldrig förr! Vilken tur med vädret! För en gångs skull var det ett gäng tappra människor som pallrat sig dit och det går snabbt och är mycket roligare om man är många som hjälps åt 🙂 Buskar rensades, utemöbler togs fram och oljades, tvättstugan grovstädades och skräp kördes till tippen.

Efter den insatsen, som inte var så fasligt stor från mitt håll då min kropp säger ifrån allt mer, så tyckte jag att jag var värd en kopp kaffe. Så jag slog mig ner på balkongen med en kopp kaffe och en banankaka jag hittade i frysen.

Och så det magiska: jag tog på mig mina nya solbrillor. Kanske inte så magiskt med det, men dessa är nu slipade i min styrka! Vips, på två sekunder hade jag solbrillor på och kunde dessutom se klart och tydligt! För en som mig som har ganska stort synfel (-8,5 och -7) och som alltid behövt trixa i ett par linser innan solglasögonanvändning, eller inte ta några alls och kisa så att det nästan gör ont, så kändes detta som en stor grej.

DSC_0240 DSC_0243 DSC_0247

Frågan är bara varför jag inte gjort det tidigare?! Typ för sisådär tio år sedan.

Jag skulle nog säga priset. Jag har inte hittat någon bra deal tidigare. Så här bra. Nu gick jag till Smarteyes, fick dem slipade och tonade och det till ett mycket bra pris. Eftersom jag dessutom hittade nya, vanliga glasögon också så fick jag totalt två par för 1800 kronor. Det kallar jag ett kap!

En reaktion på ”Solig lördag & att jag inte gjort detta tidigare!

  1. Guud va härligt !! det var du helt klart värd – både solglasögonen och fika i solen 🙂
    haha… jag somnar oxå på bio så att gå klockan 21 är uteslutet för min del !
    Den tidiga föreställningen brukar jag dock kunna ”hantera” – om filmen är bra vill säga 😉
    Kram

Kommentera

