Jobb, jobb & jobb

Frustration, Jobb

Jag kom hem vid tjugo över sex idag. Jag var hemma i fem minuter sen så plockade jag upp datorn igen och jobbade fram tills jag lagade middag. Sen satte jag mig vid datorn igen en stund. Pust. Nu har jag bloggpaus, sen väntar en välbehövlig dusch. Och sen måste jag skicka två mejl till.

Jag hade nån föreställning om att mina sista två veckor på jobbet skulle vara relativt lugna, för jag har ju planerat så himla bra. Men nej, saker bara hopar sig. Jag har supermycket att göra. Men är också lite Alfons Åberg – jag ska bara… Gah!

Det är mycket som ska fixas när man går hem (eller ”går bort” som min danska chef säger, och förstår riktigt att det låter hemskt). Många mejl som ska ut, många saker som ska styras upp på bästa sätt. Hej och hå. Och ingen har man att lämna över till, i alla fall ingen som kommit på plats ännu.

Jag tror detta blir en intressant erfarenhet för mig. Att städa och rensa upp på jobbet, där jag varit i sju år. Och helt plötsligt vara hemma i ett helt år. Det är lite ofattbart faktiskt.

2 reaktioner på ”Jobb, jobb & jobb

Kommentera

