Dagens gravidkläder & en hederlig gammal assistent

Allmänt, Mat, Mode

Mina outfits liknar mer och mer tält nu inser jag! Det är inte lätt att hitta bra kläder i den sommarvärme som hastig kom igår och även idag, då det inte är lika varmt, men fuktigt och kvavt på nåt sätt. Hittade en gammal tunika från VILA (ej mamma) som fick duga och så tights på det. Skönt med tights måste jag säga.

DSC_0056

Det har varit en lugn söndag, så som söndagar ska vara. Jag sitter och väntar på att bullarna jag bakat ska jäsa klart det sista, sen ska de penslar och pärlsockras och sen skjuts in i ugnen. Idag blev det vaniljsocker istället för kanel i fyllningen. Till min hjälp hade jag en assistent idag, för första gången. En gammal hederlig sådan. Förra helgen när jag träffade mamma så fick jag nämligen ärva hennes gamla Electrolux Assistent och den har jag nu bakat bullar i själv för första gången. Så himla smidigt! Nu behöver inte F hjälpa till att knåda degen längre!

Den är brun och beige och inte alls så stilig som en Kitchen Aid, men den funkar alldeles utmärkt och gör sitt jobb. Nu hoppas jag bara bullarna blir goda också 🙂

2 reaktioner på ”Dagens gravidkläder & en hederlig gammal assistent

Kommentera

