Lunch på stan & att vara en bra hemmafru

Allmänt, Avkoppling, Bebisen

Igår promenerade jag ner på stan och tog en supertrevlig lunch med två tjejer jag träffade på min gravidyoga. En tjej är beräknad dagen innan mig (också med snitt) och vi satt och beundrade den tredje tjejens lilla underverk, lilla söta L, som föddes för tre veckor sedan. Vi kunde inte riktigt ta in att vi ska få en sån liten plutt om typ två veckor! Jag vet inte hur många gånger vi sa det under lunchen… 🙂

Jag fotade det här på hemvägen. Jag insåg plötsligt hur grönt allting blivit, på ändå ganska kort tid. Grönt och skönt!

DSC_0089

Idag skiner solen. F har plockat fram solstolen till mig utifall jag skulle få ett infall och sätta mig ute på balkongen i solglajjor och läsa en bra deckare en stund. Det låter väldigt lockande. Utöver det hade jag tänkt baka idag. Kanske en sockerkaka. Eller en tigerkaka. Eller något annat enkelt. Man får ju tänka på att vara en bra hemmafru också när man går hemma hela dagarna, gravid eller inte 😉 Man har ju hela dagen på sig att plocka ur diskmaskinen eller sätta på en maskin tvätt liksom, så det är ju inte det att man behöver stressa direkt.

Trevlig fredag på er! Vad ska ni hitta på?

4 reaktioner på ”Lunch på stan & att vara en bra hemmafru

  1. Så himla spännande – tänk, snart är det din tur att ha en nyfödd, ljuvlig liten bebis i din famn 🙂 Underbart !! kram och trevlig helg 🙂

Kommentera

