Sträckläsning & en knasig hiss

Allmänt, Avkoppling, Bebisen, Saker jag gillar

Jag trodde faktiskt inte att jag skulle säga det här, men idag har varit en sån dag då jag verkligen uppskattat att vara ledig! Jag har verkligen kunnat njuta av tiden jag har varit ensam och av att bara göra ingenting och tycka att det är skönt – underbart!

Jag gick upp och åt frukost med F och pussade honom hejdå. Sen gick jag tillbaka till sängen och stannade där till halv elva, sträckläsandes ”Hypnotisören”. Ruggigt spännande, jag kunde inte slita mig! Jag sov dåligt inatt och trodde definitivt att jag skulle somna efter ett par kapitel, men jag höll mig allt vaken.

IMG_20130603_103046

Därefter fick jag snabbt hoppa ur mjukisbyxorna för något mer representabelt och blev hämtad av F. Vi åkte tillsammans till Familjerättsenheten och bekräftade faderskapet, eftersom vi inte är gifta (eller förlovade, note to F ;)). Tanten där var ny på jobbet och lite virrig, vilket resulterade i att vi fick gå tillbaka en gång till och skriva under en krumelur till. Men vi hade inte hunnit så långt därifrån så det var okej.

Vi åt lunch tillsammans på stan och sen var det dags för ett ultraljud på sjukhuset, för att se så bebisen växt ordentligt. Det hade den 🙂 Den ligger fortfarande lite i underkant men följer ändå sin kurva, så de var nöjda! Läkaren visade bebisens ansikte med mun, ögon och näsa och F kunde se det utan problem, jag nickade bara. Efteråt sa jag till F att jag inte sett något alls, jag tyckte bebisen såg ut som en råtta ur en disneyfilm! Stackars barn… F hade i alla fall sett en bebis, vilket låter betryggande 😉

På vägen ut från familjerättsenheten så fastnade vi i en hiss också, det var dagens mest spännande. Vi satt fast så pass länge (ett par minuter) så att jag som höggravid hann bli ordentligt orolig och vi ringde på hjälp. Men strax därefter så kör hissen ner i botten, till källarvåningen och öppnar där dörren. Vi smiter snabbt ut. Puh! Detta efter att den kört upp och ner helt random mellan olika våningar och stannat mitt emellan våningar så att dörrarna inte öppnades. Ringer bolaget igen och säger att vi är ute, men de verkade redan ha skickat ut nån stackars snubbe från ett vaktbolag. Det var skönt att slippa föda i en hiss i alla fall måste jag säga. IMG_20130603_142020

En reaktion på ”Sträckläsning & en knasig hiss

Kommentera

