Hej & välkommen till världen, kompis! <3

Bebisen, Uncategorized

En veckas bloggfrånvaro och ni kanske anar vad som har hänt… 🙂

Förra söndagen, kl 05:53 på morgon, bestämde sig vår lill-smurf att titta ut! Vi är så lyckliga och glada och det är helt obeskrivligt!

IMG_0331 IMG_0348 IMG_0385 IMG_0388 IMG_0417

Egentligen hade vi planerat snitt till i onsdags, men jag fick värkar redan under lördagen och under natten mot söndagen tilltog de och när vi kom in blev det snabba ryck. Inom en timme från att vi kom in till förlossningen så hade de gjort akut snitt och lilleman var ute! Vilken omställning bara så där över helgen. Jag som trodde det var några dagar kvar… Jag blev sövd och mådde dåligt efter på uppvaket så F fick en liten bebis till bröstet under fem timmar 🙂

Nu håller vi så gott det går på att anpassa oss till det nya livet här hemma. Rutiner? Nej, det har vi insett att det inte finns. Jag är glad om jag hinner borsta tänderna innan klockan tre. Och springa på toaletten mellan amningarna. För när han sover passar jag på att sova och vila så gott det går. Men i det stora hela är han en väldigt snäll bebis, snällast på natten, så inget att klaga på där inte. Och världens sötaste såklart! 🙂 Söt som socker ❤

Kan inte förstå att han redan är en vecka och en dag gammal… tiden går redan fort! Vi klurar fortfarande lite på vad han ska heta, men tror vi kommer bestämma oss under dagen 🙂

Det har tagit mig fem timmar att skriva det här inlägget, lika bra att vänja sig till nya mammalivet antar jag 🙂

17 reaktioner på ”Hej & välkommen till världen, kompis! <3

  1. Åh vad roligt! Stort stort grattis och välkommen till mammalivet!
    Vi har fortfarande inte mycket till rutiner här nu efter en månad och så fort vi tror att vi har det så ändrar lillan sig, så känn du ingen stress över att borsta tänderna först på eftermiddagen. Du gör helt rätt i att bara fokusera på mat för er båda och vila.

    Ett litet tips på vägen, som vi fått lära här av en aminingscoach och som jag vet att inte många i sverige fått veta från sina MVC och BVC, är att vid ca två veckor, en månad, två månader osv så har de en växtspurt som innebär att de äter mycket mycket mer vilket kan innebära att det känns som att mjölken sinat. Men det gör den inte! Det är bara att amma på lite mer och lite oftare så hämtar det sig igen 🙂
    kram på er!

Kommentera

