Att bo vid vattnet & hur härligt det är

Uncategorized

Det har blivit några promenader vid vattnet den här veckan – både dagtid och kvällstid. Och varje gång säger jag hur fint det är. Och hur glad jag är att bo fem minuter från det här. Och jag tröttnar aldrig på att fota havet från strandpromenaden, se hur solen speglar sig i vattnet, eller alla fina (och dyra) båtar i hamnen. Älskar det!

När lille W har lite bättre sovrutiner ska jag brygga en termos med kaffe, ta med mig en kanelbulle och en pocketbok och sätta mig nere vid havet en stund och bara njuta av mammalivet!

DSC_0222

Hamnen i Helsingborg

DSC_0223

Kan man nånsin tröttna på det här?! Det känns lite som om man är utomlands när man går längs med vattnet en varm sommarkväll…

3 reaktioner på ”Att bo vid vattnet & hur härligt det är

  1. Vatten är underbart rogivande, jag känner typ alltid att stressen rinner av när jag kommer ner till vatten. Fast jag är mer en sjömänniska, jag vill helst ha vatten i form av sjö. Jag är ju uppvuxen så och gillar att se berg och skog på andra sidan vattnet 🙂

    1. Och jag är en riktig havsmänniska! 🙂 Uppvuxen med sommarstuga i bohuslän och med 10 minuter till kvällsfika vid havet från hemmet. Men jag tror en sjö hade funkat också för mig. Bara det är vatten. I Lund hade jag ingenting och därför trivdes jag aldrig riktigt där…

Kommentera

