Konsten att göra många saker samtidigt & effektivitet

Allmänt, Bebisen

Man blir grymt effektiv när man har små barn har jag märkt. Typ ”nu har jag fem minuter på mig att borsta tänderna och fixa mig iordning innan han vaknar på riktigt och är vrålhungrig och kommer skrika…”. Då fixar man iordning sig väldigt snabbt. Och tycker man ser fabulous ut med håret oborstat och endast lite rouge på kinderna, för mer hinns liksom inte med.

Dagens första multitasking bestod först av att samtidigt städa badrummen och dricka kaffe. Kaffekoppen följde alltså med in på toaletten. Kanske inte världens bästa avkopplingsfika, men men. Jag vågade liksom inte dämpa mitt enorma kaffesug först innan jag städade, för då kanske lille W hann vakna… Jag kände mig iaf grymt effektiv!

Och nu, dagens andra multitasking. Tänk er detta: Lille W sitter i sin bilstol på vardagsrumsmattan (för han sover och vi vill inte ta ut honom). Jag sitter på golvet framför honom, så att min fot precis når att gunga på bilstolen när han gnyr. Uppe i soffan bakom mig sitter F och masserar min vänsteraxel som fått stryk av att ligga ner och amma. Samtidigt så visar F mig bilder på hans dator från en kompis bröllop i Vietnamn, som han roddar med högerhanden.

Det gäller som sagt att passa på att vara effektiv medan de små sover 😉

Kommentera

