Morgonstund & har det guld i mund?

Allmänt

Min pappa brukar ofta säga ”Morgonstund har guld i mund”. Han brukar säga det när han kommer hem en helgmorgon vid niotiden för att äta frukost med mamma. Ja, då har han alltså hunnit äta frukost nummer ett själv och sen gå arton hål på golfbanan. Han har alltid varit morgonpigg och älskat tidiga mornar. Dock har vi i övriga familjen varit mer morgontrötta.

Men nu, när jag har en liten bebis, så tänker jag lite annorlunda (tror jag i alla fall). Jag är fortfarande sjukt morgontrött. Verkligen. Men lille W sover som bäst på morgontimmarna, så då måste jag ju liksom utnyttja dem till max. Så idag var jag och F uppe och åt frukost en solig lördagsmorgon som denna och klockan var inte mer än tio över sju. Trots att det var tidigt för att vara lördag så var det skönt att få äta i lugn och ro, han och jag. Samtidigt kunde vi inte låta bli att gå in till lillen som låg nedbäddad i våran säng och titta på honom och säga att ”han är så söt när han sover!”.

Och efter ett mål mat till så sover han igen och nu slocknade även F bredvid. Så jag tog mig egentid och duschade (när jag gjorde jag det senast liksom, kommer inte ihåg! = alldeles för många dagar sedan) och lyxade med att peela kroppen och fila fötterna och ta ögonkräm efteråt och alltihopa.

Morgonstund kanske har guld i mund ändå, när jag tänker efter… 🙂

4 reaktioner på ”Morgonstund & har det guld i mund?

  1. Vad härligt skrivet. Perspektiven ändras väl lite av små änglar kan jag tänka 🙂 Själv är jag egentligen sugen på att vara morgonpigg och ta vara på morgontimmarna, dagarna blir så mycket längre då. Men så är sängen så skön så jag ligger rätt länge på lördagsmornarna. Får väl se om det ändras någon dag för mig med 🙂

Kommentera

