Bloggpausen är kanske över & semestern är slut

Allmänt, Avkoppling, Bebisen

På måndag går F tillbaka till jobbet igen. De tre semesterveckorna ihop har swischat förbi, men varit underbart härliga!

Vi har varit hos våra föräldrar, blivit bortskämda med lugn och ro, god mat och hjälp med lille W. Vi har varit hemma och gått promenader, varit i Kivik och Helsingör. Besökt vänner och umgåtts. Försökt hitta lite rutin med lille W. Myst och sett honom börja skratta så man smälter.

Men nu är det tillbaka i vardagen igen. På måndag är det jag och lille W själva igen. Jag måste säga att jag har lite ångest, mest för att lille, söte, underbare W helst vill bli buren hela dagen och inte sova någonting. Det tar på krafterna, hos både honom och mig. Det har varit så skönt att vara två om dagarna. Samtidigt är jag nu fast besluten om att jag ska försöka hitta någon rutin som passar W. Som ger honom ro till att sova. För då blir han en helt annan, glad bebis!

Vi har ändrat matrutiner också om dagarna, på inrådan av barnakuten, och peppar, peppar så verkar det som om hans kräkningar håller på att minska vilket också förhoppningsvis minskar det magonda! Fingers crossed. Uppdaterar mer om det en annan dag. För nu är det läggdags här – trött småbarnsförälder som man är!

DSC_0346

En reaktion på ”Bloggpausen är kanske över & semestern är slut

Kommentera

