Alicemössan & idag är det måndag!

Uncategorized

Måndag. Ny vecka, ny månad. Bilden på lille W som jag lade upp igår där han ser lite halv-crazy ut skickade jag på mejl till hans mor- och farföräldrar och önskade en glad måndag 🙂 det uppskattades och de fick sig ett leende så där på måndagsmorgonen på jobbet 🙂

Time management – finns det något sånt med ett litet barn?! Hur jag än planerar så stressar jag i sista stund!? I och för sig så är jag sån i vanliga fall också, men ändå. Jag har ju all tid i världen nu. Typ i alla fall. Vi var i alla fall på väg till tredje omgången akupunktur för lille W; kanske inte bästa stället att stressa till, men vi hann.

Jag trodde han skulle slockna efter det korta besöket där och att bli stucken med nålar, men icke. Sömnen har alltså varit uppdelad i mikrobitar idag, fem minuter, sen vaken och skrikigt i fem minuter, sovit i tjugo, vaknat igen, kräkts, somnat och sovit en kvart, vaknat och gråtit som övergått i skrik som övergått i skratt och där han sen blivit upplockad från sin bädd i soffan… så ett litet steg tillbaka idag. Men hoppas det blir bättre imorgon 🙂

Nu ligger han i babygymmet, som han helt plötsligt börjat tycka om och jag har fått i mig kaffe och en kanelbulle. Och vanlig mjölk i kaffet, åh, så gott! Jag har nu ingen mjölkfri diet längre, för det hjälpte ändå inte på W’s mage, och ingen är gladare än jag! Nu smakar kaffet kaffe igen och jag blir en gladare mamma tror jag bestämt. DSC_0408

I present av moster fick lille W en mössa från Alicemössan – såå himla fin! I alla fall på bilden, för han har inte fått den live ännu. Min syster gick ”Walk of Hope” igår till förmån för cancerfonden och där sålde de också Alicemössan, där 50 kr för varje såld mössa går just till barncancerfonden. Perfekt julklapp!

IMG_1862

Kommentera

