Pw & det är ju snart helg!

Allmänt, Bebisen, Träning & hälsa

Jag och W började dagen vid tiotiden med en powerwalk med en mammavän och hennes lille V. Mycket trevligt och jag vet inte hur långt vi hann avverka på den en och en halv timmen vi promenerade i rask takt med våra barnvagnar i skogen, men det känns i benen i alla fall kan jag lova!

Hon var sedan med en snabb stund upp till oss för att amma innan hon promenerade hem till sig. Jag värmde en färdigrätt snabbt i micron till lunch – inte lyxigaste fredagslunchen direkt men det fick duga. Därefter har jag lyckats få lille W att somna i soffan, halleluja! 🙂

Det slog mig när vi var ute och promenerade att det är ju fredag idag! Det betyder nästan helg! Dagarna går ju liksom ihop när man är hemma och man undrar om det är tisdag eller kanske torsdag?! Kollen är inte så bra helt enkelt.

Vi får besök av vänner ikväll och jag tänkte slänga ihop en medelhavslasange och blåbärspaj därtill. Jag lägger upp recept om det blev gott, för det är något jag aldrig gjort innan. Det ska bli intressant om någon får i sig någonting av maten dock, med en tremånaders bebis och en åttamånaders bebis som också ska nattas där nån gång…

Ha en finfin fredag!

2 reaktioner på ”Pw & det är ju snart helg!

Kommentera

