Dagen igår & planer

Uncategorized

Åh, jag har så mycket idéer till bra blogginlägg men de kräver lite mer tid. Och tid är det jag har minst av nu känner jag, även om jag är hemma hela dagarna. Konstigt det där.

Dagen igår alltså. Tålamodsprövande kan man säga. Men bra saker hände också.

Om vi börjar med det negativa. Efter att ha haft en period som varit liiite bättre, både med sömn och med kräkningar, så var lille W tillbaka i gamla gängor igen igår. Kräktes 28 ggr under dagen. Gnällde och skrek 7 h av hans vakna tid. Nattningen tog 3 timmar. Sen var det dags att äta igen. Så fort jag lade ner honom skrek han. Vi tog en skogspromenad på em/kvällen och då sov han iaf, i 30 minuter, sen var han klarvaken. Min middag? Ja, man glömmer liksom bort att äta sådana här dagar. Jag fick finmiddag. Björnbärsyoghurt och flingor. Och en torr hönökaksmacka som legat framme för länge. Lite marmelad på den. Fick intas medan lille W satt storskrikandes i stolen bredvid mig… Behöver jag nämna att jag åt på två minuter så att jag fick kramp i matstrupen?!

Jag vet att lille W inte skriker för att han är en jobbig och elak bebis. Nej, han skriker för att han har ont. Ont av kräkningarna, ont av sura uppstötningar. För att han är övertrött för att han inte  kan sova för att han kräks och får upp surt i halsen. Det gör det hela lite lättare. Men inte lättare att trösta honom för det.

Så till det positiva. Vi var hos läkaren igår förmiddags, vi hade tid för återbesök. Jag var helt ärlig. Det har blivit mycket bättre med både sömn och kräkningar, men är fortfarande inte helt bra. Och vissa dagar är fortfarande smått kaotiska. Och han är väldigt grinig stor del av dagen. Och man ser att det är kräkningarna och det sura i halsen som han grinar av då vi fört dagbok och man ser en trend liksom. Hade F lagt in kurvor i excel hade man säkert sett det ännu bättre, men det har han inte fått göra.

Lille W fick iaf medicin av läkaren – Nexium. Jag hoppas att det hjälper. 9 ml i spruta i munnen varje dag. Första dagen igår gick över förväntan. Jag tror han tyckte det var lite gott faktiskt.

Ny telefontid med läkaren om några veckor för att följa upp. Jag håller alla tummar och tår!

Kommentera

