Helgen & vad vi ska göra

Uncategorized

I helgen blir det kräftskiva med vänner i liten skala. Några lediga stunder de senaste veckorna har jag planerat och fixat och är nu såklart orolig att jag glömt skriva något på handlingslistan inför imorgon. Jag har klurat på femkampslekar och ska leta material till det imorgon här i gömmorna. F har printat ut ett häfte med snapsvisor som jag har gjort (vi blir bara sex stycken, jag hoppas innerligt att någon vågar sjunga för min sångröst är inte direkt nåt att hänga i granen…). Mamma var snäll och förberedde pajdeg till västerbottenostpajer så jag slapp mecka med det i stugan. Jag ska försöka hitta kräfthattar på ICA imorgon, annars får jag be gästerna pyssla egna när de kommer (inga pysselfreak till gäster, så jag köper hellre ;-)) Vädret skulle först bli mulet men nu verkar det bli nitton grader och nästan lite sol! Och Lilleman ska fira sin första kräftskiva ❤ (jag hoppas dock han somnat för natten innan vi börjar själva kräftkalaset, det blir lättare då).

Jag tror det kommer bli hur bra som helst. Stora kameran är med så jag hoppas på fina bilder att visa upp efter helgen!

Kommentera

