Jag behöver energi & ork!

Uncategorized

Just nu behöver jag energi för att orka vara mamma.

Idag hälsade jag på på jobbet. Inte en bra dag att göra det på, så här i efterhand. Men det har varit bokat sen länge. Lille W gallskrek eller gnällde konstant i två timmar. Jag fick många bedjande blickar. Alla undrade vad som var fel på honom. Varför han var så ledsen. Gav tips på hur jag kunde hålla honom (i all välmening, jag vet, men jag har liksom testat allt tusen gånger och tillbaka!). Tjugo personer som studerade mig och lille W. Jag hann varken dricka kaffe eller äta den goda bullen. Jag hade magont. Jag hann raketöppna hans fina presenter dock – en ljusblå filt från Lexington och en ”ratt” till hans sittvagn, med diverse funktioner och ljud.

Jag var helt psykiskt och fysiskt slut när jag kom hem. Puh! Vissa dagar alltså måste man bara få säga att ”shit, vad det är jobbigt!”…

Kommentera

