Dagarna går & så

Uncategorized

Det här har inte varit den lättaste veckan att vara mamma, så om en halvtimme hämtar jag ”förstärkning” vid tåget i form av min mamma. Lille W kommer därmed säkert vara gudasnäll imorgon, men skit samma. Då får vi en bra dag.

Jag tror vi har fått ett missnöjt barn, helt enkelt, och det är bara att vänta ut. Men vissa dagar räcker inte allt tålamod i världen och jag är helt slut. Man blir lite lätt mentalt trött av att höra skrik och gnäll från morgon till kväll. Men däremellan kan han då och då fyra av några leenden och då smälter man ju. Lilla killen, som vi älskar dig! Att det ska vara så svårt…

Man känner sig så hjälplös när man inte vet. Är det hans kräkningar? Är det magen? Är det brist på sömn? Eller bara missnöje i största allmänhet? Det är så svårt att veta vad de små vill.

Jag vill inte bara skriva ”negativa inlägg” i bloggen, för allt är inte så negativt, men ibland är det skönt att skriva av sig. Just nu är det ju också min vardag. Mitt liv med lille W. Som kanske har ont i magen. Eller vill ha ut mer av livet än att sitta i babysitter och åka vagn. Som vill sitta högt upp i famnen och se vad de vuxna gör.

Imorgon ska mormor få ta ”sömnkampen” och så får vi se hur det går. Och så ska vi ha en mysig dag alla tre; mamma, jag och lille W ❤

En reaktion på ”Dagarna går & så

Kommentera

