Godmorgon & lite kaffe på det

Allmänt, Bebisen

Godmorgon alla fina!

Jag sitter med dagens första kopp kaffe och har redan kommit ganska långt denna morgon. Lilleman vaknade redan klockan sex för mat och ville sen inte somna om, trots tappra försök. Så upp med F vid kvart i sju. Men det var bra, för medan han var hemma fick jag mycket gjort. Fixat iordning mig själv, ”preppat” vagnen för promenad etc. Sen åt vi frukost ihop och lille W var på strålande humör.

Jag läste på en sida att det kan vara bra att toppa upp med lite extra mjölk i de små innan de ska sova igen, och det verkar funka bra. Stackars liten kanske varit lite hungrig när han ska sova? Även om det gått kort tid? Man ska ju försöka undvika att förknippa mat och sömn (för att underlätta nätterna), men samtidigt får han ju inte vara hungriga. Vi har ju haft ganska strikt matschema pga hans kräkningar, men nu har vi släppt lite på det. Det har bara funkat i tre dagar, så ska avvakta lite till. Nu har han nämligen tre dagar i rad sovit första vilan efter frukost i en timme och tjugo minuter! Kors i taket! Han vaknar fortfarande efter 30 minuter SHARP, men då går det att söva om honom om man är snabb och lugn.

Så nu ska jag passa på att njuta av dagens kopp innan han somnar! Sen står BVC-besök på schemat. Och efter det något som jag skriver om i nästa inlägg… håller er på halsen lite…!

DSC_0503

Lille W i ny ”koala-overall” häromdagen under kylig höstpromenad 🙂 Hur söt?! 😀

DSC_0506

Och så somnade han i min famn efter mycket trugande igår em och då känner man sig så himla duktig som förälder 🙂

DSC_0508

Dagens kopp och dagens dator (som är så himla seg…! håller min trotjänare på att ge upp?)

2 reaktioner på ”Godmorgon & lite kaffe på det

    1. Ja, det är den ständiga frågan. Inatt gick vi ner från 4 nattamningar till 2 (som vi hade innan). Det var rena rama lyxen! Bara att anpassa sig till de små liven :))

Kommentera

