Lite tyst & amningshjärna

Uncategorized

Det har varit lite tyst här ett tag. Det beror lite på att jag inte haft tid och lite på att jag inte haft något av nyhetsintresse att skriva om riktigt. Häromdagen hade jag massa bra bloggämnen i huvudet men sen slog amningshjärnan till och mina tankar bara försvann. De gör de ganska ofta nuförtiden kan jag säga.

Bara idag har jag skyllt på amningshjärna hela TRE gånger. Det är lite skönt att ha något att skylla på när man har minne som en guldfisk men det är ju också lite skrämmande. Man kan vara på jobbet och ha TUSEN saker i huvudet och man kastas mellan projekt och to-do’s på ens olika listor och man har stenkoll ändå. Sen så går man hemma och är mammaledig och är glad om man kommer ihåg att ta med sig bebisen liksom! Alltid är det något man glömmer – filten som används som solskydd till vagnen, solglasögonen till en själv, napp, snutte eller vattenflaska… Hur svårt kan det vara? Från klipsk karriärkvinna till tankspridd mamma.

Idag har lille W varit en väldigt glad bebis, vilket varit underbart! Han fick bara ett psykbryt under tidig eftermiddag när han tyckte att hans mamma tog för lång tid på sig att blanda ihop ersättningen och han höll typ på att hungra ihjäl på de tre minuterna de tog. Sen kom min pappa på besök och ska stanna tills imorgon och han är lille W’s favorit, så vi hoppas morgondagen blir lika glad då jag, lille W och pappa ska spendera dagen ihop 🙂

Kommentera

