Lämnade lille W till byggjobbare & trött efter promenad

Allmänt, Bebisen

Efter en stor dipp igår där mitt humör inte var på topp, så är det en bra dag idag.

Jag har promenerat långpromenad med fina M och hennes lille V som är en dag yngre än min W. Först träffades jag och M på gravidyoga. Sen insåg vi att vi jobbade på samma ställe och började luncha tillsammans när vi var gravida. Sen träffades vi på BB där båda gjorde snitt. Och nu är vi stolta mammor som promenerar och tjötar en stund 🙂

Nu har jag druckit kaffe, unnat mig en stor, fet kanelbulle och bara njutit i soffan. Trött efter all frisk luft. Det var lille W också som gick förhållandevis lätt att söva, så han sussar förhoppningsvis sött en stund till.

När jag var på väg hem från promenaden så ringer en gubbe. Han frågar om jag har en vit Audi och säger reg-numret. Vad har hänt nu, tänker jag? Nej, ingenting, försäkrar han. Men han undrar om jag kan flytta den till annan p-plats, då de håller på och renoverar huset bredvid och måste in med en stor lastbil. Och de vill inte riskera att någon bil tar skada vilket var himla snällt. Jag skyndar hem (är på coop och köper lunch). W blir gnälligare och gnälligare, det är past hans mattid. Jag tänker, hur ska jag göra nu? Jag har ju lille W med mig. Bilstolen är i lägenheten en bit bort. Hmmm…

Men så tar jag mod till mig och går fram till byggjobbarna. Säger att jag måste flytta min bil för de ska tydligen in med en lastbil. Ja, det stämmer, säger de. Då frågar jag dem om de kan passa lille W i två minuter (han ligger i vagnen), medan jag flyttar min bil tvärs över gatan? Visst, säger de och flinar lite. Smart av mig, tyckte jag! Jag besparade lille W och mig massa jobb att få in honom i bilen och ut igen och gnäll och skrik och allt vad det kunde blivit. Och istället skrattade byggjobbarna gott som fick en bebis på halsen i två minuter – de fotade och hade sig, haha 🙂 Jag kunde se W hela tiden så jag var inte så orolig. Det gäller att vara kreativ som mamma! 😉

Kommentera

