Besök på jobbet & saknar jag det?

Uncategorized

Under de senaste veckorna så har jag varit på besök på jobbet två gånger. Inget jobbrelaterat alls, utan bara fika. Och med en grinig liten bebis så jag hade fullt upp. Kunde inte riktigt tänka på nåt annat än W när jag var där så jag hade liksom inte tid att tänka på vad de hade att göra och vilka projekt som var på G.

Men då och då poppar det ändå upp i huvudet här hemma på mig. Jag hade nog mått bra av att jobba EN dag i veckan, hemifrån (utan bebis som stör då). Förstå mig rätt, jag älskar att vara hemma mammaledig! Det är skönt att koppla av hjärnan från jobbsaker. Det är skönt att ha det breaket, jag tror det var precis rätt tidpunkt i mitt liv att skaffa barn och bli mamma till underbara W. Helt rätt tidpunkt att ta en paus från stressiga karriären, reflektera och tänka igenom min jobbsituation och sen komma tillbaka med nya krafter.

Men då och då som sagt så tänker jag att det skulle vara trevligt att ha något att ”tänka på”. Något där man aktiverar sin hjärna mer än att sjunga ”Imse Vimse Spindel”. Det hade varit perfekt att ha ett sidoprojekt på något sätt. Som bara tog några timmar per vecka. Där jag kunde få tänka lite, mejla lite, interagera lite, jobba med lite projekt, jobba med något grafiskt… Hm, det tål att tänkas på!

Jag sitter också och funderar ut en ”plan” för hur vårt liv ska se ut när lille W börjar på dagis i augusti/september nästa år. Hur jag ska klara av karriären med ett pendlingsjobb med att hämta ”tidigt” på dagis. Det är tur att F jobbar i stan, det kommer få bli han som hämtar och lämnar mest. Och att jag får täcka upp mer när han reser. Men jag har en plan som jag ska prata med min chef om. Planen innebär att jag ska försöka kombinera jobb och att vara världens bästa mamma på bästa sätt, då jag känner att jag inte vill missa något av lille W – tiden kommer liksom aldrig igen. Jag funderar på att vara föräldraledig en dag i veckan, dvs. gå ner till 80% i tid. Ha en dag då bara jag och lille W umgås. Hans och min tid ihop. Vi får se vad min chef tycker om saken… 😉

Kommentera

