Fredagsmys & däckad i soffan

Uncategorized

Soffan. Idol. Lösgodis. Tända ljus. Trötta ögon. En dator i knäet.

En vanlig fredag hemma hos oss helt enkelt. Gud, vilka trötta småbarnsföräldrar vi är! Undrar om vi klarar oss uppe efter 22 idag alltså. Tveksamt.

Dagen har annars varit bra idag! Dock så skulle jag och lille W haft en dejt med en kollega/vän och hennes tremånader gamla dotter, men så hade hennes mellandotter fått feber och snorade och var tvungen att vara hemma från dagis och då ville jag inte släpa dit W och riskera något. Så vi ombokade till nästa fredag och så helt plötsligt fick jag en fredag utan planer. F löste problemet vid frukostbordet och sa att vi skulle äta familjelunch ihop ute, så det blev det 🙂

Efter det så gick jag ner med W på stan och gjorde några ärenden. Bland annat var det nyinvigning på en ombyggd MQ-butik på Kullagatan, men affären var jättetrång! och då menar jag så trång mellan alla klädhyllor och bord så att typ marknadens minsta barnvagn (min) gick inte emellan. Nej, där kan inte jag och W handla framöver tyvärr.

Köpte god varmrökt lax och romsås i fiskaffären och det kändes lite sådär extra lyxigt, att inte köpa den i fiskdisken på Maxi liksom.

På eftermiddagen fick W ett psykbryt. I en hel timme gallskrek han i min famn och jag förstod inte vad han ville. Övertrött, gissade jag, då alla andra behov var uppfyllda – närhet, blöja, mat, torra kläder… När jag äntligen fick honom lugn så däckade han i min famn, också det i en hel timme! Det har inte hänt sen han kanske var en månad gammal (han gillar inte att sova i famnen vår bebis, egen säng ska det vara!) så det var extra mysigt!

IMG_20131025_162832

En reaktion på ”Fredagsmys & däckad i soffan

  1. Gud va gott ! lax och romsås är sån där mat som jag absolut kan tänka mig att betala lite extra för om man får bra grejer från en bra butik ! 🙂
    Ha nu en riktigt skön dag i ruskvädret !!
    Kram

Kommentera

