Träningen & nu är jag igång!

Uncategorized

Jag är igång med träningen, förutom barnvagnspromenader. Det har gått 4,5 månad sen förlossningen och jag blev snittad och nu ska den sista lilla ”degklumpen” på magen bli ett minne blott!

Jag har precis avverkat mitt första Träningsprogram I – period I i Olgas bok för nyblivna mammor och det kändes bra! Måste trimma in några övningar bara så jag gör dem rätt. Hinner jag tre pass per vecka är det ju bra, men jag ska vara glad om jag kan få in 1-2 st. Även om lille W lägger sig tidigt så äter vi alltid efter han somnat och då hinner jag knappt smälta maten innan det är dags att träna för att hinna innan sovdags. Så  lite pussel blir det men det ska gå på något sätt.

Nu ska jag be F fota min mage och ta lite mått så jag har något att jämföra med. Jag får gärna gå upp 1-2 kg i muskler, för jag har redan lyckats gå ner under min startvikt innan graviditeten.

Är ni också peppade med höstträning? Ska vi peppa ihop? 🙂

6 reaktioner på ”Träningen & nu är jag igång!

  1. Jag är såklart med och både peppar och är peppad 🙂
    Här försöker jag träna direkt när Lily somnat, innan vi äter. Antingen förbereder jag maten så gott det går eller så får mannen fixa (eller så beställer vi mat men det är ju för det mesta inte ett fungerande alternativ i Sverige…)
    Kram!

    1. Härligt! Du verkar ha kommit igång bra. Ja, det är lite pussel att få ihop det. Här brukar vi ha att en lagar mat och en matar/nattar lillen och sen äter vi när han håller på att somna. Får se om vi ska ändra på nåt för att kunna få in lite mer träning i schemat 🙂

  2. Whihii, bra jobbat! Jag tränar oftast precis efter jag lagt Alma, innan maten. Funkar om man ser till att få i sig ett mellis. Och Olgas bok är super då man ju kan träna hemma.

    Hejja hejja säger jag!!!

    1. Ja, får försöka få in det bra med maten på nåt sätt så man inte hungrar ihjäl på kuppen! 😉 Det får bli hemmaträning nu ett tag tills formen sitter. Sen när vi flyttar till sommaren kommer vi bo två min promenad från stort gym så då blir det nog gymkort och träning där 🙂 Hejja på dig också, ser du yogar flitigt!

Kommentera

