Ofrivillig bloggpaus & för lite tid

Uncategorized

Nu blev det en ofrivillig bloggpaus på sisådär några dagar. Anledningen är att jag liksom inte funnit tiden. Istället har jag umgåtts med mina föräldrar, fått mat lagad av pappa, fått barnvaktshjälp av mamma, promenerat i skogen, ätit gulaschsoppa utomhus i samma skog, tittat till vårt husbygge, spanat in nya, gigantiska Hornbach-butiken och lite till.

Jag har även hunnit få in ytterligare ett och ett halvt träningspass den här veckan. Det halva är från i fredags när mamma var här. Perfekt att hon kunde mata och leka lite med lille W medans jag låg på golvet bredvid och tränade lite. Men icke. Han ville inte bli flaskmatad av mamma. Och när jag fick matat honom så ville han sen inte leka med mamma heller. Gallskrik. Gallskrik när jag tog honom också, men inte lika mycket. Pust. Så lite halvhjärtad träning kan man lugnt säga. I söndags kväll när lillen sov fick jag till ett ordentligt pass i alla fall. Skönt!

Igår var vi Malmö på ett läkarbesök med lille W. Han har tre stycken så kallade smultronmärken, ett mindre på kinden, ett mellan på halsen och ett ganska stort på övre bröstet. Bvc ville vi skulle kolla upp dem så Malmö it was. Hela trippen tog totalt 3,5 h (ni vet vara i god tid, bilresan, hitta parkering etc.) och besöket tog 6 minuter. Hon sa att om jag var orolig så kunde man ta bort med laser eller smörja en salva på under en period, annars går de bort av sig själva. Jag är inte orolig, sa jag, vi blev hitskickade av bvc. Så jag bestämde att de får växa bort, och så ringer vi om de blir större under de kommande månaderna istället. Man får se det positiva i det hela – vi fick dem kollade och vi fick en liten utflykt till Malmö sjukhusområde (brist på parkeringsplatser gjorde att vi såg hela området, körde säkert tjugo varv…) 🙂

"Ska du komma i form, mamma, så ska jag också göra crunches!". Dagens "glidaroutfit" på lille W: marinblå, stickad kofta från Name-It, vit pikébody från och randiga chinos från Newbie by Kappahl. Strumpor från H&M.

”Ska du komma i form, mamma, så ska jag också göra crunches!”. Dagens ”glidaroutfit” på lille W: marinblå, stickad kofta från Name-It, vit pikébody från och randiga chinos från Newbie by Kappahl. Strumpor från H&M.

Kommentera

