Brunchgäster & en lördagskväll hos oss

Uncategorized

En lördagskväll hos oss kan se ut så här:

Jag lagar lax och kräftpaj till morgondagens brunch. Plockar fram skålar och glas, byttor och tesilar. Tänker att ju mer jag förbereder idag desto lättare blir det imorgon. Och det borde ju vara sant. Det ska iaf bli kul med brunch! Tänkte att det måste vara det nya istället för att bjuda folk på middag, nu när man har småbarn som lägger sig klockan sju. Vi ska bjuda på smoothie, juice, kaffe, te, äggröra, bacon, lax,- & kräftpaj, krabbelurer med sylt & grädde, grekisk yoghurt med frukt och crunchy, färskt bröd med brie och salami. Tror ni folk kommer bli mätta? Att jag alltid oroar mig för detta. Jag och F’s pappa tror aldrig att mat räcker. Jag kommer nog alltid att oroa mig för det.

F var på Net-on-net tidigare idag. Bara det. Han var i en teknikaffär. Köpte såklart en teknikpryl. Och sitter nu såklart och fixar med den. Han leker ingenjör och programmerar om alla våra lampor med någon app i mobiltelefonen på något sätt. Oerhört bra. Verkligen. Såå användbart. Nej, jag kanske är lite taskig nu. Det kanske verkligen är superduperbra. Men jag ser inte riktigt tjusningen i det på samma sätt kanske. Men som förstående flickvän så ställde jag ju upp och satt och tryckte in någon knapp på F’s kommando och sa att nu lyser det och nu blinkar det. Och han blev jättetacksam.

Lille W sover sött i sin säng efter ännu en dag med lite sömn (men ändå ganska glad bebis!) och en dag där vi flängt runt med honom och han har visat stort tålamod (både Maxi, Väla, Ikea och Hornbach fick stackarn utstå idag).

Och i bakgrunden är Så mycket bättre med många bra låtar ikväll. Agnes är F’s stora favorit och har nu blivit min också. Alltså han har en liten crush på Agnes och har alltid gillat henne, ända sedan Idol, men desto mer nu. Hon är riktigt grym i Så mycket bättre iaf.

Det är vår lördagskväll. Vad gör ni?

IMG_20131109_204106

5 reaktioner på ”Brunchgäster & en lördagskväll hos oss

  1. Hahaha, så mycket igenkänning. Ingen brunchbjudning, men det där med att stå och fixa med något medan karln är helt uppslukad av någon teknisk lösning känner jag igen. Igår var det att gå en högtalare i köket att spela samma sak som högtalarna i vardagsrummet, från en dator i mitten. Kul, absolut, men inte direkt någon nödvändighet 🙂 Men stöttande flickvän var det va 🙂

    1. ja, de där teknikprojekten alltså! jag brukar säga att ”jag är nog den mest tålmodiga flickvännen i hela världen”. ”ja, det är du, älskling!” får jag till svar då och ett leende som säger att han älskar mig för det och då kan jag stå ut med alla projekten 😉

  2. Vad kul med brunch. Tror säkert att maten kommer räcka. Jag tänker alltid likadant och med resultatet att vi har för mycket rester istället.

    1. Maten räckte! Kunde gjort några krabbelurer till, men det räckte precis. Att man alltid tänker så. Nu ska jag iaf ha vispad grädde och fruktsallad till mellis, som är rester från igår 🙂

Kommentera

