Längtan efter en vovve & härliga höstvindar

Uncategorized

Som vi nu gör varje dag, jag och lille W, så blev det en långpromenad vid halvelva-snåret. Idag blev det längs med vattnet. Det var blåsigt och lite regnigt när jag tittade ut genom fönstret så jag pälsade på mig full mundering med regnställ och stövlar. När jag kom ut så var vindarna varma (?) och det regnade inte. Hmm, lätt svettig kom jag hem sen 1 h och en kvart senare…

Skön promenad längs med havet var det i alla fall! Jag gick och tänkte på hur det ser ut där nere på sommaren. Fullt med folk, joggare, hundar som leker, lekplatsen är full med barn, kompisgäng som grillar och chillar över ett glas vin, full fart på minigolfbanan, någon tar ett kvällsdopp, andra njuter kvällsfika i solnedgången.

Nu var det någon enstaka motionär, några frusna föräldrar och ivriga barn vid lekplatsen, någon mamma som jag som gick promenad med sovande barn. Men annars inte en kotte. Och allt såg så grått ut. Grått hav, vågor, grå himmel, grå betong längs med strandpromenaden, gråa kullerstenar in mot hamnen. 50 shades of grey skulle man kunna säga. Men ändå fint på något sätt! Jag älskar ju den här stan och att bo här så jag tycker ändå att varje årstid har sin charm. Sommaren kan ju vara lite för mycket med alla människor också.

DSC_0615 DSC_0614 DSC_0616

Och just ja, det var några hundar som motionerades på gröningen också. Speciellt två som sprang som om de inte sprungit på flera dagar. Säkert lägenhetsvovvar, gissade jag. Hund i lägenhet på markplan passar fint tror jag, där man kan öppna dörren men annars är jag en sån som tycker lite synd om lägenhetsvovvar… Kanske för att min vovve hade en trädgård att ligga i, och där låg han nästan alltid (förutom i värsta kalla vintern). Min vovvelängtan är stor. Så stor så att det nästan gör ont i hjärtat när jag ser en hund för att jag så gärna vill ha en. Och vet att jag inte kan. Inte ens med nytt hus blir det möjligt. Det kommer aldrig att funka med att jobba heltid, ha barn på dagis och aktiviteter utöver det. Men åh, så mysigt det vore! En annan möjlighet är att mina föräldrar skaffar en ny vovve och att vi passar. Det hade varit idealt. Men då gäller lite övertalning först…

DSC_0609

F fångade mig och lille W när vi fredagslunchade på stan alla tre! Vilken mammaledighetslyx – att fredagsluncha med sina två favoritpojkar :))

En reaktion på ”Längtan efter en vovve & härliga höstvindar

Kommentera

