Ingen mer amning & en titt på vårt hus

Uncategorized

Amningen börjar lida mot sitt slut för mig och lille W. För att göra en lång historia kort, så slutade lille W att kräkas kaskader när jag drog ner på min amning! Det var först när vi introducerade mer och mer gröt och ersättning vid 4 månaders ålder som vi märkte att det faktiskt var så. Då hade jag kvar två amningar per dag och ammade även på natten. På natten kräktes han aldrig utan somnade om direkt men dagarna så kunde han kräkas ca 10 ggr efter varje amning. Och aldrig eller väldigt sällan efter ersättning eller gröt. Hm… någonting i ”amningsprocessen” gjorde att han kräktes. Vad vet vi inte riktigt. Troligen att han äter fort, jag har mycket mjölk och jag fick höra idag att om man har mycket mjölk så är den lite mer utspädd av naturen. Inte dålig, men inte lika fet och mättande. Vilket kan förklara att lille W ätit så det sprutat ur öronen för att bli mätt, kräkts upp hälften, blivit hungrig igen och så var ekorrhjulet igång…

Vi börjar få en ny liten kille här hemma nu när dessa kräkningarna förhoppningsvis är ett minne blott. Nu kräks han som en normal bebis lite granna sådär efter maten och nån gång om dagen kanske en liten kaskad på golvet. Men inte som förr. Det är sååå otroligt skönt så jag kan inte beskriva det!

Nu är jag nere på att enbart amma på natten sen en vecka tillbaka. Dock så har mina bröst blivit lite mer ”urlakade”, haha, så det känns som de redan stängt av (ursäkta infon ni som inte vill läsa om detta…). Och efter nattamningen vid ca klockan tre så vill lille W fortfarande vakna ganska ofta längs med småtimmarna, så funderar på att inatt ge honom ersättning då också för att se om han sover bättre på det. Får hålla tummarna.

Vi var förbi vårt kommande hus idag en sväng också! Vi har fått en nedervåningen med fönster. Och även mellanbjälklager, dvs. tak mellan våningarna. Och en byggnadsställning runt huset. Gud, vad vi längtar tills vi flyttar in! (som vi nu fått bekräftat till den 26 juni 2014). Det är långt kvar men känns ändå nära nu när vi fått en inflyttningsdatum på något vis 🙂

1472994_10151718684066447_1914983179_n

Nu har jag egentid framför Bonde Söker Fru! Lillen sover och F är på jobbmiddag. Mys!

Kommentera

