Lite paus & världens bästa föräldrar

Uncategorized

Jag och lille W vilar upp oss på annan ort hos mina föräldrar medan F jobbar på där hemma. Därav en ofrivillig bloggpaus. De här två dagarna har liksom gått i ett. Jag har sovit så himla dåligt dessa två nätterna och jag har gått som en levande zombie på dagarna. Då passar det bra att ha mina föräldrar som barnvakter så jag kunnat sova lite på dagarna. Och på mornarna. Varje morgon efter morgonamningen (enda gången jag ammar) runt 6-7 så lämnar jag över lille W till min morgonpigge far. Han tar då hand om lille W och busar och leker och tittar på golf på tv och barnkanalen och så ger han honom gröt med ”sylt” (katrinplommonpuré). Sen vaknar jag till liv och då ska lille W sova sin första 30-minuters vila. Det är guld värt att ha sina föräldrar. Och att ha turen att ha föräldrar som ställer upp i vått och torrt och vill ens bästa i alla lägen. Och ser igenom en, vet när man är helt slutkörd och fast man säger ”nej, jag behöver inte hjälp” så proppsar de lite till och då ger man med sig och det är ju precis vad man behöver. Allas föräldrar är inte så, har jag lärt mig. Men mina är det och jag älskar dem för det! Och lille W älskar sin mormor och morfar så win win. Vi stannar ett par dagar till innan vi styr kosan tillbaka mot skåneland. Under tiden ska jag njuta av hur lille W skrattar åt sin galne morfar, hur han drar mormor i håret och hur han skrattade hjärtligt åt sin lilla kusin E som är jämngammal ❤

Kommentera

