Den där Sven & hur han stormar fram

Uncategorized

Igår på min födelsedag så stormade en oinbjuden gäst in – Sven hette han! Gud, vad han stormade och stökade till. Gjorde så att vi inte kunde lämna lägenheten! Gjorde så att vår bänk i köket intill alla våra fönster vibrerade av hans framfart. Och han gjorde våra fönster väldigt, väldigt smutsiga. Kommer Sven tillbaka och putsar dem sen måntro? Tror inte det.

Sven är fortfarande här. Han verkar trivas i Helsingborg verkar det som. Men vem gör inte det liksom, i en finfin stad som denna?

Jag och lilleman skulle haft promenaddejt med grannen och hennes lille kille som är en månad yngre. Men den fick vi ställa in och istället bjöd jag in dem på fika. Hon bor två trappuppgångar bort och vi kom på att hon kan ju gå i husets källare från sig till mig och på så sätt slippa gå utanför dörren men ändå gå bort. Så fiffiga vi var, tyckte vi! 😉 Så det blev en mysig fika med kaffe, lussebullar, lite överbliven kladdkaka och två glada bebisar istället!

Sven - så här ser fönstren ut efter din framfart...!

Sven – så här ser fönstren ut efter din framfart…!

Nu väntar jag in min bättre hälft och så tar vi helg därifrån! Ha en trevlig helg alla där ute och ta det försiktigt i stormen!

4 reaktioner på ”Den där Sven & hur han stormar fram

  1. Var ett tag sedan jag hann gå och och läsa men nu har jag uppdaterat mig lite här igen 🙂
    Så skönt att det ordnat upp sig med Ws mat, och så underligt att det var amningen som gjode att han kräktes så, men när du skrev om mängden och mer utspädd så låter det ju logiskt. Själv har jag nog lite men väldigt väldigt fet mjölk för nu när vi vant över henne på flaska och ersättning så insåg vi att hon inte klarade att äta stora mängder, ville bara ha max 60-80 varje gång och det stämmer ganska bra med hur mycket jag pumpat ur om jag inte ”pushat” allt för hårt. Nu har hon vant sig i alla fall och är uppe på 120-150 varje portion. Efter ett par månader med lite halvstrulig amning så känns det väldigt skönt.
    intressant att jämföra och inse hur olika både mammor och barn är!

    och tack för dina tankar kring mitt flyttaheminlägg !
    Kram

    1. Ja, det är jättekonstigt! vet ingen annan förklaring till det liksom. Nu har jag dock börjat med mer smakportioner på riktig mat, fortfarande små mängder, men de kräks han upp. Likaså om han får fruktpuré efter gröten och inte med gröten, då kommer det upp igen… så får se när vi testar lite mer. Tänk att det är så olika, både med mjölken och med de små! en sak är ju säker och det är ju att man känner sitt eget barn bäst 🙂 det är ju skönt att hon iaf får i sig 120-150 ml. W ligger på 150 ml på dagen. Får han mer så kommer det upp igen, så det verkar vara lagom för hans mage.
      Hoppas du har det fint i Sverige nu 🙂
      kram

  2. ja, jösses vilket ”ruskväder”det blev !
    Jag ringde pappa i ”panik” i fredags och frågade lite snällt om han inte kunde köra mig till jobbet !?
    Nu ligger marken visserligen vit här, men det blir varmare och varmare hela tiden nu så jag misstänker att det mesta töat bort inom kort !
    Tråkigt – jag vill ha en vit jul 🙂
    Kram

Kommentera

