En god gärning & det känns bra

Uncategorized

Jag har precis i skrivande stund valt att bli fadder till ett fadderbarn och by via SOS Barnbyar. Det känns så himla bra!

Jag har tänkt på detta ett tag och kände att nu, 2014, är ett bra år att göra något för andra i större skala. Det blir så lätt att man fokuserar på sig själv och de runt omkring en, till all rätt, men ibland så måste man också vidga sina vyer. Till de som inte har någon inkomst, rent vatten, kläder på kroppen eller en chans att gå i skolan. Varje gång jag har sett barnen i slummen på tv där de vädjar om bidrag så har det knutit sig lite i magen. Jag har fått lite ångest över att jag har det så bra – världens bästa familj, fin lägenhet, bra lön, bra jobb, två bilar i familjen, jag får resa och se mig om i världen och njuta av livet. Medan andra knappt har mat för dagen.

Därför tänkte jag försöka göra lite skillnad och nu när jag hade några minuter över och W sover sött på balkongen så gjorde jag slag i saken och med två knapptryck hade jag blivit fadder. Jag väntar med spänning på brevet på posten där jag får läsa mer om mitt fadderbarn och byn där han eller hon bor!

Skärmavbild 2014-01-02 kl. 12.41.53

4 reaktioner på ”En god gärning & det känns bra

Kommentera

