2013 & 2014

Uncategorized

Här kommer en årsresumé för 2013 från mig. En tillbakablick på det år som gått och en framåtblick på det som kommer.

Årets bästa?
Lille W, såklart! Med hästlängder! Vår underbare lill-smurf ❤

Årets kämpigaste?
Lille W’s sömnproblem tror jag faktiskt. Att inte få sova själv och att inte kunna få sitt barn att sova, som behöver sova, men inte vill och kan, är tufft alltså.

Årets ondaste?
När jag hade foglossning from hell i januari. Då tänkte jag att ”herregud, ska det vara så här resten av graviditeten?!”. Men jag hade ont i ungefär två månader och med sjukgymnastik och rätt träning så blev det mycket lättare på slutet.

Årets stressigaste?
Att hinna lämna över alla jobbsaker. Till en vikarie? Nej, host, där jag jobbar så tar vi inte in några vikarier om man går hem på mammaledighet utan man lämpar över så mycket man kan på stackars kvarvarande kollegor och sen så lämnas resten på hög tills man kommer tillbaka. Jag kommer därmed inte vara sysslolös i augusti när jag börjar jobba igen… Stressigt var det ändå, att försöka underlätta mina stackars kollegors börda när jag var borta på bästa möjliga sätt.

Årets roligaste?
När lille W började skratta med ljud, på riktigt. Vilken glädje barnen ger!

Årets semestertripp? Inga utlandsresor eller jobbresor för min del i år, av förklarliga skäl. Men två turnéer till föräldrar, en i somras och en nu i jul. Båda var supermysiga och gick jättebra. Åka bil mera, tycker lille W 🙂

Årets största inköp?
Vårt hus! Större kan det ju knappast bli, i alla fall inte i glädjekänslor =) Vi har nedräkning nu till först 1e mars, då vi flyttar till en hyresrätt, och sen i juni då vi flyttar in i vårt alldeles egna, nybyggda hus… Can’t wait…!

Årets bästa klädinköp?
Jag har liksom knappt handlat någonting detta året. Bara myst runt i det jag haft här hemma. Lille W kräktes ju ändå ner allt en masse. Men det bästa var nog ändå ett par Vagabond-skor i sneakersmodell som jag levde i de sista veckorna som gravid. Jag kunde dra på dem och slippa knyta och de växte ikapp med mina gravidsvullna fötter på bredden.

Årets vänner?
Jag har fått flera nyfunna vänner i mina yogamammor, så himla roligt. Det är inte lätt att flytta till en helt ny stad som jag gjorde för tre år sen och knappt ha några vänner alls. Så jag är extra glad att jag träffat några nya, egna vänner som inte är genom F och de han känner. Och så har jag och min syster fått så mycket bättre kontakt nu när vi båda fick barn med 3 veckors mellanrum ❤

Årets finaste?
Att se kärleken mellan lille W och de han tycker om. Hur glad han blir, hur han känner tryggheten i ens famn…

Årets snabbaste?
Att bli föräldrar. Ja, jag var ju gravid i 9 månader som alla andra och visste vad som komma skulle men själva förlossningen. En timme från att vi kom in så var jag sövd, snittad och lille W ute. En smått chockad F fick ha honom på sitt bröst i fem timmar innan jag vaknade till liv. Han ville inte vänta fem dagar tills det planerade snittet inte. Nej, ut skulle han och det snabbt! ❤

2014 då? Vad händer då?
Vi kommer flytta in i vårt nya hus! Och ni får såklart följa med på inredningsresan, som jag kommer bossa över (F har nästan gett mig fria händer, han har ju fått sitt garage ;)). Och så kommer den här karriärkvinnan gå tillbaka till jobbet i början av augusti. Så hösten kommer bli jobb, dagishämtning och planering. Men resten av våren och sommaren kommer jag njuta av sista halvan av mammaledigheten och tiden med lille W, den kommer ju aldrig mer igen! Och umgås mycket med mina föräldrar tror jag också att det blir, för F har mååånga (och långa) jobbresor inplanerade så jag flyr nog staden vid några tillfällen för att få lite sällskap och avlastning.

Avslutar med en bild på lille W, 5 veckor här, och min pappa som jag tog i somras. Jag älskar den och jag tycker den passar in för 2013 <3

Avslutar med en bild på lille W, 5 veckor här, och min pappa som jag tog i somras. Jag älskar den och jag tycker den passar in för 2013 ❤

Hur ser ert 2014 ut? Vad var bäst under 2013? Skriv gärna en kommentar – kul att läsa!

4 reaktioner på ”2013 & 2014

  1. Härligt år ni haft. Inte mycket som toppar en litens ankomst skulle jag tro. Först kom jag inte på något jag gjort 2013. Sen kom jag på att jag varit i Kina och köpt en lägenhet bland annat, och blev lite lugn. Det är nog topparna det här året skulle jag säga.

  2. Oh, mitt 2013 var ju som du vet också fyllt med bebis, trötthet, kärlek som svämmar över, bebisgnäll (men mest snäll bebis), lite resor, stora beslut, mycket och stressigt jobb, en ganska jobbig förlossning, och så massa massa luncher på stan med mammavänner 🙂 2013 blir nog året med allra flest lunchdejter tror jag, haha!
    Kram och önskar dig och familjen ett fantastiskt 2014!

    1. Ja, vi har verkligen haft ett fantastiskt år med våra bebisar! Så mysigt och härligt ❤ får njuta till fullo av det som är kvar av mammaledigheten nu! Kram och ha ett härligt 2014 ni med, nu i Sverige 🙂

Kommentera

