Lite vintrigt i skåneland & en ensamdag

Uncategorized

Lite lätt snö faller ner här i skåneland. Ute på balkongen har W nu somnat, efter en jobbig insomning. Pust, alltså! (att ha tagit mig igenom alla dessa dagar med lillkillens stora sömnproblem tror jag har gett mig mer mental styrka. Mer kraft. Mer lugn. Mer tålamod. Starkare helt enkelt).

Jag har precis fått i mig lite rester till lunch. Ser på mitt favoritprogram Project Runway 🙂 Ska värma en kopp kaffe strax. Ta fram en bok och hoppas att W sover en stund till. När han vaknar tänkte jag att vi ger oss ut i vintervädret (fy att det blåser bara!) och gör några ärenden på stan. Han tycker det är så kul att vara vaken i vagnen nu och titta på allt, gullungen!

Annars blir det ensamdag idag, även ikväll. Det sämsta med att ha en sambo som är försäljningschef är att det är mycket representativt. Och mycket resor. Idag är det andra jobbmiddagen för veckan. Förra veckan var det också och likaså nästa. Det är tufft om man haft en jobbig dag att inte kunna ”lämna över” vid klockan 17 men jag har gett mig sjutton på att jag och W ska ha en bra dag idag utan massa gnäll och då ska det bli det också!

Vid lunchen åt han spagetti och köttfärssås med god aptit igen och han har peppar, peppar inte kräkts upp det ännu. Wihoo!

Inte jordens intressantaste inlägg precis, men det är ungefär vad som händer i mitt liv idag. Nu ska jag skissa på ett mejl till min chef och sen ringa honom i nästa vecka och diskutera lite om när jag kommer tillbaka och så… 🙂

DSC_0038

Sussar gott i snövädret!

4 reaktioner på ”Lite vintrigt i skåneland & en ensamdag

    1. Ja, verkligen! Man kommer komma tillbaka till jobbet med en lite annan personlighet tror jag! Lite starkare, mer tålamod och att kunna ha ännu flera bollar i luften kanske 😉

Kommentera

