Lille W somnade i min famn & det var urmysigt

Uncategorized

Idag var vi och spanade på huset. Fick gå runt på utsidan och spana på hur stor tomten är, hur bullerplanket mot gatan ser ut och hur långt byggjobbarna hunnit tegla. Jag längtar såå tills vi flyttar in! Kan det inte bli juni typ nu?! 😉

När vi kom hem så åt vi lunch och sen fick lille W mat. Därefter var han så trött att ögonen gick i kors. Det blåste typ storm på balkongen så kände inte för att lägga honom där och då inte heller för att gå ut så vi testade att lägga honom i sängen. Hur kunde vi ens komma på den tanken en eftermiddag?! Nej, ramaskri blev det så lillkillen fick plockas upp. Och jag satte mig med honom och snutte i famnen i soffan. Gosade upp mig sådär och hade honom nära, nära. Något som lille W inte brukar tycka om. Han är ingen gosig bebis, får lite panik att vara nära. Har aldrig somnat i min famn sen han var 1,5 månad gammal. Velat ha sitt egna space liksom.

Men nu. Kors i taket. Han gnyr långt in i sömnen och han kämpar emot men kan inte hålla ögonen öppna längre utan slappnar långsamt av och somnar. I min famn. Och sov i 1h och 20 min. Vaknade upp två gånger och ville ha nappen igen som han spottat ut men ändå. Helt magiskt ögonblick som gav mig en tår i ögat… Kanske inte så stort för andra som har barn som kan somna i famnen men jag som aldrig upplevt det när lille W varit större bebis så var det här riktigt stort. Och otroligt mysigt! ❤ Mer sånt, tack! (det är helt ok att få halvslumra lite själv samtidigt i soffan och bara njuta av värmen från lillkillen).

Två utslagna hjältar i soffan nu i eftermiddags. F smygfotade oss ;) <3

Två utslagna hjältar i soffan nu i eftermiddags. F smygfotade oss 😉 ❤

11 reaktioner på ”Lille W somnade i min famn & det var urmysigt

  1. Det är klart man får slumra lite själv. Är väl det som är poängen 🙂 Såg oerhört mysigt ut och jag förstår nog faktiskt hur stort det var för dig.

    Ang innebandyn kan jag inte annat än att hålla med. Benen (och armarna i mitt fall – får lätt blåmärken) ser fruktansvärda ut. Men det är ju så kul. När jag pluggade hyrde vi också en hall en gång i veckan ett gäng, så kul vi hade alltså.

  2. Vet precis vad du menar. Jag fick den där upplevelsen på planet från Shanghai. Första gången hon somnade i famnen sen hon var pytteliten. Underbart!

    1. Ja, så är det ju faktiskt! Nu är vi på rätt sida av nyåret och jag tror tiden kommer springa iväg! Massa inredning och sånt att kolla på helgerna, samtidigt som jag ska njuta av sista halvåret som mammaledig! Kram

Kommentera

